Kat & Huur appartement

Adimaru
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kat & Huur appartement

#1 , 28 dec 2017 13:45

Ik zit met een vraag dat al meerdere malen is gesteld geweest op dit forum:

Ik en mijn vriendin kennen iemand dat een gedumpt kitten gevonden heeft en deze heeft ons hart gestolen. Momenteel zitten wij sinds 3 maanden op een huurappartement op het gelijkvloers (zonder tuin of terras maar wel met 2 kamers + berging) en is ons gezegd geweest tijdens het bezichtigen dat huisdieren niet zijn toegelaten. Ikzelf heb degu's (een soort neefje van de chinchilla, zitten altijd in hun kooi en zie ik nu niet echt als huisdieren en heb dit ook niet gemeld) en in het huurcontract staat niets van huisdieren.

Nu is de vraag wat kunnen wij doen om deze kat te nemen of te "redden"? moet dit gemeld worden aan de verhuurder? en zijn er nog andere praktische zaken dat ik vergeet?

alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 28 dec 2017 15:55

Als er niets vermeld staat in het huurcontract, kan de verhuurder sowieso niets ondernemen hiertegen.
Als het wel vermeld zou staan, in feite ook niet, maar daarover zijn er veel discussies.

Gewoon in huis nemen, en dat beestje een goed leven bezorgen dus.
Vergeet wel de sterilisatie en de chip niet.

Adimaru
Topic Starter

#3 , 28 dec 2017 16:07

Als er niets vermeld staat in het huurcontract, kan de verhuurder sowieso niets ondernemen hiertegen.
Als het wel vermeld zou staan, in feite ook niet, maar daarover zijn er veel discussies.

Gewoon in huis nemen, en dat beestje een goed leven bezorgen dus.
Vergeet wel de sterilisatie en de chip niet.
Zou je dit melden aan de verhuurder of gewoon doen?

Reclame

Oude Belg

#4 , 28 dec 2017 17:40

Geen slapende katten wakker maken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Blaatpraat

#5 , 28 dec 2017 20:35

Niet melden, gewoon doen dus.

Minerf

#6 , 28 dec 2017 22:16

Check ook even het reglement van de vme als je dat hebt. Bij ons zijn knaagdieren verboden, en enkel kleine huisdieren toegelaten als ze niet storend zijn. Er staat ook in dat ze kunnen weggehaald worden indien ze storen.

Terug naar “Huren”