appartement verkocht, wie moet opzeg doen ?

sanne
Topic Starter

appartement verkocht, wie moet opzeg doen ?

#1 , 11 feb 2008 15:41

het appartement dat mijn zoon betrekt voor zijn studies is verkocht.
Er was een standaard huurcontract appartement van 3 jaar , gewijzigd naar datum voor het schooljaar 1-9-2006 tem 31-08-2007. Dit is gewoon verlengd zonder opmaak van een nieuw contract. Nu is het pand verkocht en schrijft de eigenaar een brief dat hij in overleg met de nieuwe eigenaars de huur opzegt, gezien deze het pand zelf willen betrekken. maar dat mijn zoon er gewoon kan blijven wonen tot 31-08-2008, wat volgens hem einde contractdatum is.
Klopt het dat de huidige eigenaar op die manier de huur opzegt ? Is dit nie tde taak van de nieuwe toekomstige eigenaar ?
Beschrijf naar nieuwe eigenaar moet nog gebeuren in april of mei 2008. Moet mijn zoon er blijven tot 31-08-2008 , of kan mijn zoon hier vroeger weg, als hij iets anders vindt ? Wij willen niet graag dubbele kosten....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
IrisS

#2 , 11 feb 2008 16:19

Je zoon kan zelf opzeggen, maar dient de opzegtermijn te respecteren (maar die eindigt dus voor aug08). Aangezien het ongeschreven verlengd is, denk ik dat die termijn 3maand bedraagt. Dat weet ik echter niet zeker.

Ik ben niet zo sterk thuis in de materie, maar de opzeg voor eigen bewoning lijkt me ook door de nieuwe eigenaar te moeten gebeuren.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2008 17:22

Uw zoon huurt voor zijn studies. Hij woont nog bij u. Dan is de woninghuurwet niet van toepassing. Belangrijk is dan de huurovereenkomst te lezen.
Wat zegt die precies over de duur en eventuele verlenging?

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”