Ik huurde een studio te Antwerpen, huurprijs 450€ + 50€ elektriciteit. Mijn borg bedroeg 900€. De elektriciteit stond op naam van de verhuurder, elke studio heeft een aparte elektriciteitsmeter.Na 3 jaar huur heb ik opgezegd, ik heb hem, na inspectie van de studio, 2 weken te vroeg de sleutel overhandigd. Toen ik vroeg hoe en wanneer ik mijn borg zou terugkrijgen, werd mij door de verhuurder gezegd dat hij eerst de afrekening van de elektriciteit zou afwachten, en dan de opleg , indien die er al was, zou verrekenen met mijn borg. Ik heb gedurende die 3 jaar nooit teruggetrokken of moeten opleggen met elektriciteit, noch heeft hij mij ooit een elektriciteitsfactuur laten zien. We zijn nu 3 weken verder en ik heb nog steeds niets gehoord van mijn borg. Na contact per mail met zijn secretaresse, werd mij door haar gezegd dat de verhuurder afwezig was en zij de dag daarop bij hem zou informeren naar mijn borg. Ik heb tot op heden geen bericht meer van haar gekregen. Mijn relatie met de verhuurder was steeds uitstekend, maar ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken, het is immers 3 weken geleden dat ik hem de sleutel terug heb bezorgd. is dit wettig dat een verhuurder de afrekening van elektriciteit, die op zijn naam staat, met mijn borg mag regelen, en binnen de hoeveel tijd zou ik daar dan bericht van hem over moeten krijgen?
Dank bij voorbaat.