De huurster betaalt de huur steeds correct. De jaarlijkse afrekening van de gemeenschappelijke kosten, verwarming en het waterverbruik werd slechts gedeeltelijk betaald.
De huurster betaalde het grootste deel van de afrekening. Echter zonder mij te contacteren om tot een gezamelijk akkoord te komen. Toen ik haar opbelde, beloofde ze maandelijks 100€ te betalen tot het volledige bedrag vereffend was. Ik gaf aan dat ik dat te weinig vond, maar ze kon niet meer betalen.
Ondertussen zijn we 4 maand later en heeft ze nog geen enkele bijkomende storting hiervoor gedaan. Mijn telefonische oproepen worden niet beantwoord. De huur wordt wel nog maandelijks betaald.
Ik vrees dat de afrekening van volgend jaar nog een groter probleem wordt. Daarom heb ik gevraagd de maandelijkse lasten te verhogen, daarmee is de huurster akkoord en die heeft ze in augustus correct betaald. Maar dat zal voor de afrekening van 2016 geen groot verschil meer maken.
Welke stappen kan ik ondernemen om de betaling van de afrekening van 2015 te bekomen?