Huis verhuren aan een van je kinderen

suzannamaria
Topic Starter

Huis verhuren aan een van je kinderen

#1 , 05 jul 2016 18:03

Een van mijn dochters zal binnenkort een zelfstandig beroep uitoefenen en wil een van mijn eigendommen huren. Wat als het verkeerd afloopt met het zelfstandig beroep ,kan ik mee in de brokken delen ? Het verhuurde huis wordt niet gebruikt voor beroepsdoeleinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 05 jul 2016 18:33

een verhuurder van een woning "deelt" toch nooit "mee in de brokken" als zijn of haar zelfstandige huurder failliet gaat? Het enige wat er kan gebeuren is dat ze op een bepaald moment geen huur kan betalen, maar ik vermoed dat je daar niet echt een probleem van maakt?

suzannamaria
Topic Starter

#3 , 05 jul 2016 18:43

Juist ! Merci voor je antwoord, dacht ik ook al, maar je weet nooit als familielid....

Reclame

sloeberken

#4 , 05 jul 2016 19:05

Over welk zelfstandig beroep gaat het, dit in verband welk soort huurcontract je zal opmaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis

#5 , 05 jul 2016 20:36

uit de post meen ik op te maken dat het een huurhuis is voor bewoning.

artemis

#6 , 05 jul 2016 21:01

TS zei er expliciet bij dat het huurhuis niet gebruikt wordt voor de beropesdoeleinden, dus no worries. Ten minste niet meer dan bij eender welke verhuur.

Terug naar “Huren”