#5 , 29 dec 2015 08:50
Neen, u hebt als verhuurder geen fout gemaakt, maar daaruit volgt niet dat de huurder dat wel gedaan heeft--> 'the loss rests where it falls', bij u dus.
U gaat dat m.i. nooit kunnen verhalen op de huurder, om de simpele reden dat u geen fout zal kunnen aantonen van de huurder die naar ik aanneem niet eigenhandig die beesten daar verstopt zal hebben en niets zegt dat de schade er niet zou geweest zijn indien hij u wél direct op de hoogte had gebracht van zodra hij het zag. Niets zegt dat geen andere, onbekende derde factor de schade zou kunnen hebben veroorzaakt. Stond een gedetailleerde beschrijving van het gazon in de plaatsbeschrijving bij intrede? Hebt u die aangepast na de op uw initiatief uitgevoerde werken?
Richt uw pijlen op de leverancier van dat gazon, daar hebt u weliswaar geen waarborg van in handen maar die lijkt me eerder aansprakelijk.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.