Pagina 1 van 1
Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 13:01
door Santitia
Gisteren avond werd ik door mijn huurder gecontacteerd omdat hij geen warm water meer had en waaklampje van boiler uit was. Volgens hem was er niet mis met de stroomtoevoer. Hij heeft een 24 uren depannage dienst gebeld en zij hebben vastgesteld dat er niets mis was met de boiler. Blijkbaar was de timer stuk en kreeg boiler hierdoor geen stroom. De rekening voor deze interventie kost 340 euro. Voor wie is deze kost?
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 13:05
door roharro
Wie heeft die "timer" geplaatst?
Waarvoor dient die?
Op het eerste zicht een kost voor de verhuurder, tenzij de huurder zelf een timer heeft geplaatst.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 13:17
door sloeberken
Als huurder kan bewijzen dat u toelating gaf voor die depannage dienst, zijn de kosten voor u. Als huurder op eigen houtje gehandeld heeft zijn de kosten voor hem. Misschien enkel de timer zou ik vergoeden, hij moet maar de normale weg volgen.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 14:30
door mava105
Nooit een dergelijke dienst bellen, zijn peperduur en niet altijd even eerlijk.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 19:45
door KJ86
Kost is zonder twijfel voor de huurder!
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 19:53
door Xenophon
Hangt er m.i. zoals Roharro zegt idd van af wie de timer heeft geplaatst en ten tweede, of u expliciet toestemming heeft gegeven om die dienst te bellen. Indien u de timer er heeft geplaatst en u heeft akkoord gegeven dan ligt de kost bij u (verhuurder).
Indien u de timer heeft geplaatst maar de huurder heeft op eigen houtje die dienst gebeld, dan zou ik de prijs van een 'normale' interventie terugbetalen en de rest is voor de huurder.
Indien de huurder de timer heeft geplaatst dan is het volledig zijn probleem aangezien er met de installatie van de verhuurder niets mis was.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 19:59
door sloeberken
Kost is zonder twijfel voor de huurder!
Waarom.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 20:07
door roharro
Vraag blijft: wat was de rol van die timer en wie heeft die geplaatst?
Wat heeft hersteller juist gedaan in ruil voor het aangerekende bedrag?
Antwoord daarop zal al eerste aanduiding zijn wie wat moet betalen.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 20:17
door sloeberken
De tweede grote vraag is, wie heeft er de opdracht gegeven aan die depannage dienst.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 20:25
door mava105
Hij heeft een 24 uren depannage dienst gebeld en zij hebben vastgesteld dat er niets mis was met de boiler. ?
"HIJ" slaat hier toch duidelijk op de huurder.
Re: Warmwaterboiler uitgevallen
Geplaatst: 03 dec 2015 20:38
door sloeberken
Dan zal de opdrachtgever huurder dit moeten betalen. Het was nog geen noodgeval.