huurder van een kot: recht om te schilderen?

tdx
Topic Starter

huurder van een kot: recht om te schilderen?

#1 , 08 okt 2007 16:49

Heb ik als huurder van een kot het recht om dat kot te schilderen in een andere - eveneens vrij neutrale - kleur?

In de huurovereenkomst staat geen enkele paragraaf die dat verbiedt, mijn kotbaas doet echter moeilijk.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Leeka

#2 , 08 okt 2007 16:55

Ik was met mijn kotbaas afgesproken dat ik het zou schilderen, maar bij mijn vertrek zou herschilderen zoals het was.

tdx
Topic Starter

#3 , 08 okt 2007 16:57

Ik was met mijn kotbaas afgesproken dat ik het zou schilderen, maar bij mijn vertrek zou herschilderen zoals het was.
Bedankt. Ik ben zinnens hetzelfde af te spreken om zijn goodwill te verkrijgen, maar ik vrees dat zoiets niet genoeg zal zijn.

Heb ik een juridisch recht om mijn kot te schilderen?

Reclame

donstefano

#4 , 17 okt 2007 13:44

de verhuurder kan eisen het in de oorspronkelijk toestand te herstellen.
Ik begrijp zijn terughoudendheid gezien de schilderkwaliteiten van veel huurders. Meestal heel oppervlakkig gedaan, zodat het geheel er wel nieuwer uitziet, maar na een jaar een belabberde idnruk geeft (om nog maar te zwijgen van de verfspatten op ramen en deuren), Dus ik heb ook liever dat mijn studenten niet schilderen.

mapleleiah

#5 , 17 okt 2007 14:03

Ik zou voor dergelijke zaken schriftelijk toelating vragen.

In mijn tijd was het bv. zo dat ik veranderingen mocht aanbrengen aan het kot MAAR alles wat ik in de muur boorde moest blijven hangen. Zo moest een vorige bewoonster van het kot een klaptafeltje laten hangen dat zij aan de muur had gehangen. Leuk voor mij natuurlijk ...
Verder stond in mijn contract dat als op het einde van het contract de muren vuil waren (door bv. roken in het kot), dat ik moest herschilderen. Maar dat is niet nodig geweest.

Ik zou eerlijk gezegd niet teveel geld steken in je kot ... je bent het dan toch kwijt. Probeer het op een andere manier gezellig te maken ... met wat potjes en andere decoratietjes ... misschien een leuk gordijn dat je later weer kan afnemen ... (als dat mag) enkele posters ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Huren”