Tja,.... alsof je enkel maar kan huren via immo kantoren? Ben er van overtuigd, mocht ik een huisdier hebben, dat ik wel een woning zou vinden waar huisdieren toegelaten zijn. En ik laat ook geen huisdieren toe in mijn huurwoning, ttz.. natuurlijk wel goudvissen. Maar een volledig verwarmd aquarium zie ik al liever niet (te veel vocht), en honden ook liever niet (die krabben deuren stuk als ze willen plassen). Van katten heb ik zelf een allergie, dus liever ook niet...
Onlangs wagen gehuurd, en je kan het al raden : geen dieren in toegelaten. Je weet het op voorhand, dus moet je achteraf ook niet schermen met 'klucht'rechten.
Over vooroordelen gesproken.
Ik heb ook een hond en u bent van harte welkom om te komen kijken naar de schade die het woeste beest tot nu toe al heeft aangericht. Ik vrees echter dat u heel lang zal moeten zoeken...
Ik begrijp dat er mensen zijn die omwille van slechte ervaringen niet willen verhuren aan mensen met huisdieren, maar je ziet soms koten te huur staan waar terloops bij vermeld wordt 'huisdieren niet toegestaan'; terwijl menig hondenhok meer comfort heeft.
Eigenlijk is het heel simpel: alle schade die wordt veroorzaakt moet vergoed worden. Alsof kinderen niks kunnen uitsteken, wat met rokers?
Jammer genoeg heb ik van dichtbij kunnen ondervinden wat een bende drugs- en alcoholverslaafden kunnen aanrichten aan een pand...da's ook niet min. Geef mij dan maar een hond of een kat.