huurders richten veel schade aan ... wat kan ik doen help

wendy76
Topic Starter

huurders richten veel schade aan ... wat kan ik doen help

#1 , 30 aug 2007 18:25

hallo,

Even een snelle inleiding. Ik heb een huis verhuurd aan twee huurders ze staan beiden op het huurcontract en drie kinderen, honden en kat. Een huurcontract van negen jaar nu is reeds 1 van de huurders weg zonder dat ze mij op de hoogte brengen van iets. Ik zou graag de woonst verkopen en heb reeds kandidaat koper klaarstaan hoewel deze zelf de woonst wil betrekken zou de koper de huurder een opzeg geven van zes maanden geen probleem voor huurder ze gingen toch naar een nieuwbouw .... nu komt het probleem gisteren ben ik in het huis gaan kijken en de schade is enorm deurkaders en ingebouwde kasten zijn afgebeten en kapot gekrast door de grote honden putten in de muren van hun honden waar ze met hun poten het bezetsel eraf hebben gegraafd. Een kamer is herverf met spuitbus en volledig beklad met stiften van onder tot boven ook zijn de meeste binnendeuren kapot gekrast van de honden .... oh ja ze zitten er nog maar 6 maanden in
Vragen
1. moet ik een nieuw contract maken op naam van de overblijvende huurder aangezien alles nog wettelijk van mij is
2. kan ik bij overdracht van het huis naar nieuwe eigenaar mijn schadevergoeding afhouden van de waarborg ..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 01 sep 2007 11:15

?nu is reeds 1 van de huurders weg? sluit niet uit dat deze nog steeds huurder is,zodat u geen nieuw contract moet maken.

?Art.1731.? 1. Indien geen omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, wordt vermoed dat de huurder het gehuurde goed ontvangen heeft in dezelfde staat als waarin het zich bevindt op het EINDE van de huurovereenkomst, behoudens tegenbewijs, dat door alle middelen kan worden geleverd.? 2. Indien tussen verhuurder en huurder een omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, moet de huurder het goed teruggeven ZOALS hij het, volgens die beschrijving, ontvangen heeft, met uitzondering van hetgeen door ouderdom of overmacht is teniet gegaan of beschadigd.?(Burgerlijk Wetboek).

De verkoop van het verhuurde huis maakt geen einde aan de lopende huur.De koper treedt in de rechten en plichten van de verkoper-verhuurder.INDIEN de schade aangericht door de huurders zou leiden tot een vermindering van de verkoopprijs dan kan u bij de vrederechter vorderen dat de schadeverwekker die vermindering vergoedt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”