"open deur" na opzegging huurcontract

Vereltje
Topic Starter

"open deur" na opzegging huurcontract

#1 , 27 aug 2007 13:19

Wij hebben ons huurcontract opgezegd en hebben nu een opzegtermijn van 3 maanden. Volgens ons contract moeten wij twee maal per week beschikbaar zijn om het appartement te laten bezichtigen. Er zijn nu een aantal van die bezoekmomenten geweest en er zijn al meer dan 10 kandidaten die het appartement willen huren.
Toch blijft de huisbaas bezoekmomenten organiseren omdat volgens hen de geschikte kandidaat er nog niet bij zat. Wij zijn er niet echt mee gediend dat onze deur wordt platgelopen terwijl er meer dan genoeg kandidaten zijn voor ons appartement. Kan hij dit doen tot in het oneindige?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 27 aug 2007 13:49

Als niet-jurist kan ik toch wel zeggen dat ik vrees van wel. Je contract zegt het duidelijk: 2 keer per week. Er staat niet in: tot er x-aantal kandidaten geweest zijn.

Volgens mij kan u wel bv. vragen om schoenen uit te doen,... Alles wat het u wat aangenamer zou kunnen maken en wat redelijk zou zijn. Probeer u er verder niet te druk in te maken, zou ik zo zeggen.

Reclame

Terug naar “Huren”