Nieuw slot huur appartement

staticpulse
Topic Starter

Nieuw slot huur appartement

#1 , 21 okt 2014 11:08

Hoi,

Kan ik als huurder zelf een nieuw slot steken of moet dit aan de verhuurder
vermeld worden en moet ik de verhuurder een sleutel geven ?

Mvg, Danny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 okt 2014 11:14

U mag zelf een nieuw slot steken (is zelfs aan te raden), en u moet dit niet aan uw verhuurder laten weten, of zelfs een sleutel hiervan afgeven. U moet enkel tegen het einde van de huur oftewel het oude slot terugsteken, oftewel evenveel sleutels van het nieuwe slot afgeven als u er van het oude heeft gekregen (vooral grappig als de verhuurder sleutels van het oude slot heeft achtergehouden).

bambipower

#3 , 21 okt 2014 12:51

9. Mag de verhuurder een sleutel van je voordeur behouden?

Ja, mits jouw toestemming

Hij mag de woning niet betreden buiten jouw medeweten. Doet hij dat toch, dan kun je hem strafrechtelijk vervolgen wegens huisvredebreuk
Maar: als je in het buitenland bent en er plots een dringend probleem opduikt (bijvoorbeeld een gesprongen waterleiding), moet er iemand binnen kunnen. Als je de verhuurder geen sleutel hebt gegeven, kun je dan opdraaien voor de kosten voor het openen van de deur of voor de schade wegens te laat ingrijpen
https://jong.kbc.be/nl/huurderrechten" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

mijnhuurder

#4 , 24 okt 2014 21:32

Los van de 'wettelijke' zaken, je wil Niet weten hoeveel Keer ik Al huurders uit de nood heb geholpen met een reservesleutel....
In sommige gevallen vraagt zelfs de syndicus een sleutel voor het geval dat.

Dus ik denk dat als je een deftige eigenaar hebt, en zelf te vertrouwen bent, je best hem een sleutel bezorgt
De referentie rond verhuren in Belgie, appartement, huis, garage, box, etc: www.mijnhuurder.be

Terug naar “Huren”