Huurcontract handelspand opzeggen vs werken

jeunesse
Topic Starter

Huurcontract handelspand opzeggen vs werken

#1 , 24 aug 2014 18:04

Momenteel huren wij een handelspand met het systeem aan 3-6-9 jaar.

Op dit moment huren wij dit pand nog maar 1,5 jaar. Nu zijn er momenteel werken gestart aan een appartement naast ons. Deze eigendom en het handelspand dat wij huren is van dezelfde eigenaar;

Wij zijn van deze werken nooit met een officiële brief op de hoogte gebracht. Uiteraard hebben zij indertijd een bekendmaking aan hun raam gehangen.

Maar ik ondervind nu heel veel hinder van deze werken. De straat is voorbeeld op dit moment afgezet omdat dit appartement volledig wordt afgebroken.
Ik verlies talrijke klanten, omdat zij denken dat wij gesloten zijn. Of klanten durven niet tot aan de winkel te komen, omdat ze letterlijk bang zijn brokstukken om hun hoofd te krijgen (wegens volledige afbraakwerken).
Bovendien zijn er aan ons raam al talrijke beschadigingen door deze werken.

Ook staat er een container vlak voor de winkel dus kan niemand onze reclame nog zien. Dit is nog maar de start van een lange lijdensweg. Eerst afbraak, daarna terug opbouw waarbij talrijke vrachtwagens ook weer voor onze winkel zal parkeren en dergelijke.

Ik zie dit momenteel niet goed komen en vroeg me af of we op grond van deze hinder ons contract vroeger kunnen ontbinden?

ook het adres van een advocaat die ons hierbij zou kunnen helpen is altijd welkom.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2014 19:56

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Eens aandachtig lezen

jeunesse
Topic Starter

#3 , 26 aug 2014 15:12

Bedankt...

lijkt mij zowieso specifieke materie dus voor zekerheid al naar notaris gebeld.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2014 16:32

Lawaai en werken zijn geen wettelijke reden om een handelshuur op te zeggen.

Terug naar “Huren”