waarborg

Mette
Topic Starter

waarborg

#1 , 13 aug 2007 20:00

een vriendin van mij heeft het volgende voor:

Ze heeft een studio gehuurd voor 10maanden en een waarborg betaald van 400 euro. Deze borg is gestort geweest op de verhuurder zijn prive rekening in augustus 2006. Na vaststelling van schade aan de gemeenschappelijke ruimte en ook aan haar eigen studio heeft de verhuurder besloten deze waarborg niet terug te betalen.

De schade is echter enkel en alleen slecht aflopende wc (gemeenschappelijke wc), die zo zegt de verhuurder in het begin perfect functioneerde, echter de wc liep al slecht af vanaf de eerste huurdag, mijn vriendin heeft dat dan ook gemeld in het begin. De verhuurder heeft echter nagelaten dit probleem te verhelpen.

Mag dit zomaar?
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mette
Topic Starter

#2 , 14 aug 2007 17:37

Is mijn vriendin dan verantwoordelijk voor gemeenschappelijke ruimten?
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Reclame

Terug naar “Huren”