M'n ouders zijn vorig jaar gescheiden en hebben toen het huis verkocht en hier hebben zowel ik als m'n broer dan 'n mooi deel van gekregen. M'n broer heeft toen ook het ouderlijk huis overgekocht en toen hebben ze mondeling overeen gekomen dat m'n moeder daar mocht blijven wonen. Hiervoor is de kelderverdieping volledig ingericht als woonst, waarin m'n moeder haar geld uiteraard heeft ingestoken.
Er is niks op papier vastgelegd, op mijn aanraden hebben ze het alsnog in de wind geslagen.
Nu is er te horen gekomen dat de vriendin van m'n broer haar na de afbetaling van hun wagen daar weg wilt. (m'n moeder betaald 'n bepaald bedrag per maand als "huur")
Hoe kan ik m'n moeder nu helpen beschermen tegen deze smeerlapperij ? ze kan hun nog eventueel ff de nek wringen en iets loskrijgen omdat zonder haar bijdrage per maand, ze er niet komen, en aangezien ze geen huurovereenkomst hebben kunnen ze haar ook niet verplichten. Ik wil eigenlijk iets dat ze bij de notaris kan vastleggen op papier dat zij recht heeft daar te wonen en dat op die manier ook vastgelegd word dat zij haar kosten daarin heeft gestoken.
Wat kan ik hier nu het beste mee doen ?