"domicilie-plicht huurder"?

Juliacollette
Topic Starter

"domicilie-plicht huurder"?

#1 , 03 apr 2014 14:09

Ik heb een 9jaren huurcontract getekend om vanaf 1 Mei samen te wonen met mijn vriend. Zowel ik als mijn vriend wonen momenteel appart in een appartement .
Gezien de 3 maanden opzegvergoeding zal ik op 30 Juni mijn laatste dag opzeg doen en mijn vriend op 31 Juli .

Is het voor mijn vriend mogelijk om zijn domicilie al vanaf 1 Mei op ons nieuwe appartement te zetten terwijl hij nog in zijn opzegperiode zit mijn zijn huidige huurcontract?

We willen de verhuurder geen kosten aanjagen en vragen ons af of dit mogelijk is gezien er staat dat hij een " domicilie plicht heeft "gezien zijn huidig contract uiteraard als hoofverblijfplaats wordt aanzien.

Alvast bedankt bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 03 apr 2014 14:32

Is het voor mijn vriend mogelijk om zijn domicilie al vanaf 1 Mei op ons nieuwe appartement te zetten terwijl hij nog in zijn opzegperiode zit mijn zijn huidige huurcontract?
Is op zich geen probleem.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2014 16:45

Hij moet er wel wonen als de wijkagent komt nazien of hij er wel degelijk zijn hoofdverblijfplaats heeft.

Reclame

tati_op

#4 , 04 apr 2014 09:55

Wij zijn zelf verhuisd voor einde contract en werden hiervoor toch op de vingers getikt (vrederechter), in het licht van art. 1728 BW dat we het niet meer als hoofdverblijfplaats gebruikten.

Terug naar “Huren”