Plaatsbeschrijving

CLERO
Topic Starter

Plaatsbeschrijving

#1 , 07 dec 2013 15:45

Hallo, Een klant van mij (ik maak plaatsbeschrijvingen) heeft me gevraagd een plaatsbeschrijf op te stellen. Zijn huurder huurt het appartement al 30 jaar, en krijgt een nieuw contract aangeboden voor een volgende termijn van 9 jaar. Is men verplicht in dit geval een plaatsbeschrijving op te stellen ? Ik wil mijn klant niet onnodig op kosten jagen.

Hartelijk dank
C.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 07 dec 2013 15:52

Bij een nieuw contract is het aangeraden van een nieuwe plaatsbeschrijving op te maken, al was er over 30 jaar eentje opgemaakt wat ik zou betwijfelen zal er zeker al heel wat veranderd zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2013 19:43

Wordt hierdoor dan niet zijn eigen aangebrachte huurschade kwijtgescholden?

Reclame

sloeberken

#4 , 07 dec 2013 23:45

Moet toch een enorm goede huurdeer zijn dat de huurder reeds 30j in hetzelfde apartement woond. We weten totaal niets of er schade is en daar word niet over gesproken.
Als je nieuw huurcontract opmaakt ben je ook door de wet verplicht van een plaatsbeschrijving op te maken om dit tesaman met huurcontract te laten registreren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”