Teruggave huurwaarborg

Animine
Topic Starter

Teruggave huurwaarborg

#1 , 18 jun 2007 13:24

Het pand waar ik momenteel m'n opzeg heb gegeven, daar wordt op 31 juli een plaatsbeschrijving gedaan. Nu belde m'n huisbazin vorige week om te zeggen dat als de plaatsbeschrijving in orde is, ze toch m'n huurwaarborg nog 3 maanden gaat vasthouden, tot ze de afrekening krijgt van verwarming, electriciteit en water?

Mag dit zomaar? Volgens mij niet, maar enige info hierover is welkom. Ik heb al geinformeerd bij de diverse instellingen om een afrekening te laten maken op moment dat wij er 31 juli vertrekken, maar dit blijkt niet mogelijk te zijn volgens hun administratiediensten...

De huurwaarborg dient toch absoluut niet voor het verrekenen van de eindafrekening van de algemene kosten ??

mvg
A.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 18 jun 2007 14:30

Een waarborg dient als zekerheid voor de verhuurder, bij niet nakoming van uw verbintenissen als huurder heeft ze een voorrecht op deze waarborg.

Wat concluderen we hieruit? Dat het gaat om verbintenissen die u heeft t.o.v. de verhuurder. Uw waarborg dient voor niets anders dan een zekerheid te stellen dat u uw verbintenissen uit uw huurcontract nakomt (betaling huurprijs, gemeenschappelijke lasten, ...)

Indien de verwarming/elektriciteit/water geen deel van het huurcontract uitmaken, en u dus zelf instaat voor deze aansluitingen, dan heeft de verhuurder geen recht op het houden van uw waarborg.

Animine
Topic Starter

#3 , 18 jun 2007 20:52

Probleem is ondertussen opgelost. Ik heb daarstraks m'n huurcontract nog eens goed nagelezen en de huisbazin heeft er zelf een clausule in staan waarin vermeld wordt dat de huurwaarborg niet mag worden gebruikt voor de verrekening van kosten. Het mens heeft een licht drankprobleem... :lol:

mvg

Reclame

Terug naar “Huren”