huurwaarborg

jakkie
Topic Starter

huurwaarborg

#1 , 01 okt 2013 22:45

Kan de teruggave van huurwaarborg verhinderd worden igv hospitalisatie van eigenaar? Opzeg conform verlopen, plaatsbeschrijving bij uittrede ok (enige minieme 'huurschade' werd vastgesteld ivm behangpapier). Inmiddels 2 maanden geleden, ondanks belofte.
Woning werd onmiddellijk terug verhuurd/bewoond, maar eigenaar laat niets meer horen. Via makelaarskantoor ontving ik de boodschap dat momenteel geen actie mogelijk is gezien opname in ziekenhuis. Mogelijk is er wel enige kwade wil met gemoeid...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 okt 2013 23:16

Staat de waarborg op een geblokkeerde rekening?

jakkie
Topic Starter

#3 , 08 okt 2013 00:15

voor zover ik weet niet, hoe dit te weten te komen ? - waarborg werd gestort op huurwaarborgrekening via makelaarskantoor en zou kunnen vrijgemaakt worden mits akkoord van beide partijen; makelaar houdt staande dat eigenaar niet in machte is daartoe ... ik begrijp er eigenlijk niet veel meer van aangezien ik veronderstel dat makelaar over alle volmachten beschikt...
gaat dit dan in feite over geblokkeerde rekening ?
alvast dank

Reclame

Vandebos

#4 , 08 okt 2013 00:40

Dan zal het effectief om een geblokkeerde rekening gaan.

De meest eenvoudige werkwijze is dan de vrijgave middels vonnis te bekomen. Dat kost u € 40 voor het op de rol plaatsen bij vrederechter.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2013 19:17

Opname in ziekenhuis ...geweten waarom?
Anders eigenaar daar eens bezoeken en afspreken met bank om daar iemand naar toe te sturen om te laten tekenen.

Terug naar “Huren”