Op 15.06.2004 heb ik mijn huurovereenkomst verbroken en de afrekening gemaakt met de verhuurderIk huurde mijn appartement aan 600 euro huur + 90 euro voorschot op syndickosten waaronder ook verwarming (het gebouw werd door 1 brander verwarmd en de bewoners hadden caloriemeters om per geval de verbruikte calorieen te kunnen opmeten).
Bij de afrekening kreeg ik een gekrabbeld papiertje waarop stond : ''mr.... alles betaald tot 15.06.2005, 6 x 90 euro : 540 euro syndickosten. '' en ondertekend Diezelfde dag heeft de verhuurder ook de papieren getekend voor het terugkrijgen van de huurwaarborg (3 maand huur: 1800 euro)
Ik had aangetekend de syndic verwittigd dat hij mijn afrekening moest klaarmaken op 12.06.2005. Bij de afrekening op 15.06 ging ik er dus van uit dat alles tussen syncic en eigenaar geregeld was en dat ik effen stond met betalingen.De verhuurder heeft me dat ook duidelijk gemaakt op die moment,dat alles betaald was.
Nu krijg ik 7 maand na datum een rekening gepresenteerd door de syndic van : 2250 euro.Dit zouden de afrekeningen zijn van verbruikte verwarming en de algemene syndickosten tot op dag van mijn vertrek op 15.06...
Nu stel ik mij de vraag: als de verhuurder alles aftekent,en ook de waarborg vrijgeeft en te kennen geeft dat alles betaald is (wat ik aannam),kan deze dan nu nog met deze rekening voor de dag komen?
Voorlopig weiger ik deze rekening te betalen,maar verwacht me dan ook aan een schrijven van haar advocaat,heb ik enig verweer,en loont het de moeite deze zaak te laten uitlopen op een procedure voor het vredegerecht?