huren aan een vennootschap

kook
Topic Starter

huren aan een vennootschap

#1 , 31 jul 2013 18:51

Ik huur aan een vennootschap, maar mag van de eigenares kost wat kost mijn huurkosten niet inbrengen. Nochtans gebruik ik dit appartement als kantoor want ik woon in Oostende en werk in Gent.
Op het gelijkvloers bestaat er een restaurant. Ik heb het vermoeden dat ze de inkomsten van de appartementen niet als inkomsten van de vennootschap willen zien.
Kan dat ?? Moeten alle huurinkomsten van een vennootschap niet aangegeven worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
De Swa

#2 , 07 aug 2013 15:26

Als ze de huurinkomsten van de appartementen niet aangeven in hun balans, dan maken ze daar eigenlijk de facto zwarte inkomsten van, en creëren ze dus zwart geld. Kortom, zo strafbaar als iets!
Staan de coördinaten van die bvba op uw huurcontract? Dan zou ik daar eens een kopietje van bezorgen aan de lokale fiscus...

sloeberken

#3 , 07 aug 2013 16:39

Ik denk dat er een vergissing is dat het moet zijn verhuren aan een vennootschap, dus als de vennootschap de huurkosten inbrengt word de verhuurder belast op de huurinkomsten en niet op het ki.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”