Vrederechter

henri026
Topic Starter

Vrederechter

#1 , 26 mei 2007 10:20

Onze dochter had vruchtgebruik van een appartement, en een huurovereenkomst getekend in 2005 met de huurder. Oktober 2006 heeft ze afstand gedaan bij de notaris van haar vruchtgebruik ten mijne voordele.
De dag nadien heb ik een opzeg van 6 maand aan de huurder opgestuurd per aangetekend en gewone post. Aangezien dat ik het appartement wil bewonen samen met mijn echtgenote.
De huurder heeft 5 maand later me laten weten dat mijn opzeg nietig was.
Ik heb een verzoening bij de vrederechter aangevraagd.

Na een verzoeningszitting met wederzijdse advokaat bij de vrederechter, waar maar de advokaat van de tegenpartij aanwezig was, is er niets uit de bus gekomen.
Onze advokaat gaat nu een procedure ten gronde starten in geldig verklaring van de gegeven opzeg.
Mijn vraag is:
Deze procedure zal bij de vrederechter plaats vinden midden juni a.s.
Moet ik aanwezig zijn op deze zitting ?Aangezien dat ik in die periode met verlof ben.
Graag jullie meningen en/of ervaringen a.u.b.
Dank bij voorbaat.
:idea: :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 26 mei 2007 11:21

Hallo,
Moet ik aanwezig zijn op deze zitting ?Aangezien dat ik in die periode met verlof ben
Indien U niet persoonlijk op de zitting aanwezig kan zijn wordt de zaak geregeld bij verstek.Het getuigd altijd van respect t.o.v. de rechtbank, wanneer U persoonlijk aanwezig bent.Niet dat het vonnis dan in uw voordeel wordt uitgesproken, maar U toont een zekere interesse voor uw zaak.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2007 11:23

Als u een advocaat hebt kan deze u vertegenwoordigen en is uw aanwezigheid op de zitting niet vereist.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”