situatieschets
een tijdje geleden besliste ik van mijn huis te verkopen om aan mijn bouw te kunnen beginnen, deze zou klaar zijn voorjaar 2008 (staalbouw, prefab), hierdoor was ik genoodzaakt van te gaan huren.
Ik had enkele maanden geleden een huurappartementje genomen in een gebouw dat zomer 2008 onteigend wordt om de straat te verbreden, op dat moment voor mij de ideale oplossing, ik moest geen waarborg betalen en ik mocht er uit wanneer ik wou zonder opzeg wanneer mijn woning klaar was
nu is de woning met vertraging (duurder dan verwacht) en ga het dus een jaartje of 2 moeten uitstellen. Nu doet zich de kans op het ideale appartement voor mij voor (mijn katten mogen mee, ze kunnen buiten lopen op een ommuurd terras en het appartement is 400 meter van mijn bouwgrond, nu woon ik er 25 min rijden vandaan)
ik heb dus getekend voor dat appartementje maar nu... ik zou 1 juni willen verhuizen nadat ik welgeteld 2 weken in dit appartement zit. Wat zijn de consequenties voor mij? ik heb geen borg betaald maar heb wel een contract voor 12 maand getekend.. betaal ik een schadevergoeding of niet?
graag advies
Tom