Geurhinder in de woning

Eddy De Backer
Topic Starter

Geurhinder in de woning

#1 , 15 mei 2007 18:35

In onze gehuurde woning hangt steeds een geur van de rioolbuizen.
Wij hebben onmiddelijk na onze intrek de huisbaas gevraagd hoe dit komt en hoe dit verholpen kan worden.
Bij zijn bezoek aan de woning zegt hij steeds dat hij niets ruikt en dan ook niets kan doen.
De geur is zo straf dat wij onze woning in de lockers van ons werk ruiken. Ik heb dit probleem gemeld aan het huurbureau en het is opgenomen in onze plaatsbeschrijving.
Kan ik iets ondernemen of moet ik er mij bij neerleggen dat ik eerst zo veel kosten heb gedaan voor het schilderen en volledig verfraaien van de woning en dat de huisbaas over de geurhinder heeft gezwegen tegen ons. Wij weten ook inmiddels al dat de vorige huurders ook voor dit probleem gaan verhuizen zijn. Alle info omtrent dit probleem zou welkom zijn.Het is het strafste dat de neus van de eigenaar steeds niets ruikt om op die manier weg te komen. Ik heb al eens een firma willen inhuren om dit geurprobleem op te komen sporen maar de prijsofferte lag mij wel wat aan de hoge kant en dan ben je nog niet zeker wat voor een oplossing er uit de bus zal vallen.
Groetjes Eddy :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 17 mei 2007 09:53

?Art.2.Het gehuurde goed moet beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid.Of deze voorwaarde is vervuld wordt beoordeeld aan de hand van de staat van het goed op het ogenblik dat de huurder in het genot ervan treedt.De Koning* stelt de voorwaarden vast waaraan ten minste voldaan moet zijn opdat het gehuurde goed beantwoordt aan de vereisten bepaald in het eerste lid.Indien de door de vorige leden voorgeschreven voorwaarden niet zijn vervuld, heeft de huurder de keuze of wel de uitvoering te eisen van de werken die noodzakelijk zijn om het gehuurde goed in overeenstemming te brengen met de vereisten van het eerste lid, ofwel de ontbinding van de huurovereenkomst te vragen met schadevergoeding.?[Woninghuurwet 20 februari 1991,aangevuld bij 25 APRIL 2007. - Wet houdende diverse bepalingen (IV)].

*Zie Decreet 15 juli 1997 houdende Vlaamse Wooncode of K.B. 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil men een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid,gezondheid en bewoonbaarheid.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”