huurkontrakt op beide namen of apart?

josi
Topic Starter

huurkontrakt op beide namen of apart?

#1 , 15 mei 2007 12:55

Mijn vriend en ik wonen niet officieel samen.Nu wil de eigenaar een nieuw kontrakt opmaken op onze beide namen.Wat zijn voor ons de gevolgen?
Hij is loontrekkende en ik krijg een ziekteuitkering.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 15 mei 2007 20:18

Wat is dat, niet officieel samenwonen?

Woont u dan wel samen (u deelt tafel en bed het overgrote deel van het jaar) maar is ??n van de 2 ergens anders ingeschreven in een bevolkingsregister?

U wordt beschermd als huurder, maar als 'genieter' van een vervangingsinkomen zal u er wellicht geen voordeel bij hebben gedomicileerd te zijn bij iemand anders met een inkomen.

Er bestaat z??r veel domiciliefraude; de wetgever moet dan ook maar zo stom niet zijn om inkomens te gaan optellen enz.

Het lijkt me wel gewaagd, zoniet moeilijk, om een huurovereenkomst af te sluiten op de 2 namen en dan uw domicilie er niet te hebben.

Sinds 1/1/2007 moeten alle huurovereenkomsten geregistreerd worden door de verhuurder (zoniet: nadeel voor hem). Er komt een grote databank waarin al die huizen, appartementen met de eigenaars en de huurders opgenomen zullen worden (ze moest er al zijn vanaf 4/2007, bij Financi?n). Als men die databank gaat koppelen aan andere databanken (kruispuntbank), dan zal er heel wat aan het licht komen.

Besluit: let op uw tellen.

josi
Topic Starter

#3 , 16 mei 2007 10:27

Ik huur het huis dus al sinds 10 jaar en aangezien het een groot huis is en ik toelating had van de eigenaar heb ik een deel onderverhuurd aan mijn vriend(kontrakt opgemaakt toen en de wijkagent is komen kijken)
Dus we staan beiden op dit adres ingeschreven maar niet als samenwonende.
Snap niet waarom de eigenaar nu ineens het op beide namen wil eigenlijk.

Reclame

Terug naar “Huren”