Beste,
Ik ben student vastgoedmakelaar en dien een eindwerk te maken. Ik koos om het onderwerp 'huurder weigert het pand (appartement) te verlaten' juridisch toe te lichten.
Even een korte siuatieschets:
- betreft woninghuur (contract 3-6-9)
PROBLEEMSTELLING 1
- appartement staat te koop bij makelaar maar huurder weigert bezichtigingen ondanks dit in het huurcontract geregeld staat (2 dagen in de week, tussen 10u en 19u, na afspraak met huurder)
--> via welke weg kan het appartement toch bezichtigd worden? (vrederechter, deurwaarder, politie...) maw wat is de te volgen procedure?
PROBLEEMSTELLING 2
- er is een koper gevonden voor het (nog steeds) verhuurde appartement. De koopakte wordt verleden voor de notaris en de nieuwe koper zegt de huidige huurder rechtmatig op (voor eigen bewoning). Doch de huurder weigert het pand te verlaten. Ook hier had ik graag wat meer juridische informatie over gekregen omtrent de te volgen procedure, verzoekschriften, aangetekend zenden enz.
Ik hoop dat iemand mij hieromtrent wat informatie kan bezorgen. Je mag me ook steeds rechtstreeks mailen via [email protected].
Vergeet ook zeker je gegevens niet te vermelden als je in mijn bibliografie wil opgenomen worden
Alvast bedankt en de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Met vriendelijke groet,
Timmy Theys