huurder wil geen indexering

caroluss
Topic Starter

huurder wil geen indexering

#1 , 24 dec 2012 11:31

Hallo allemaal,
ik verhuur handelspand, en heb zojuist voor de eerste maal huurprijs geindexeerd, huurder doet moeilijk ; ik had het allemaal netjes op papier getypt en onderaan gezet voor ontvangst huurder. Hij wou niet ondertekenen omdat er nog herstellingswerken waren zei hij, (betreft kleine siliconen afwerkings dingen)
en vooraleer hij akkoord gaat moet dat dus hersteld worden. Kan dus een huurder een indexering weigeren omdat er kleinigheid is wat nog afgewerkt moet worden ? Ik dacht toch dat dit 2 verschillende dingen waren, hij heeft het trouwens in deze staat gehuurd. Hij probeert volgens mij gewoon moeilijk te doen om niks meer te betalen. Ik heb hem alvast AS gestuurt. groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 24 dec 2012 11:42

Zolang u correct indexeert (dus juiste berekening, tijdig laten weten, juiste tijdstip) heeft uw huurder hier niet mee akkoord te gaan. De nieuwe prijs dient hij te betalen.

Sint-Joris

#3 , 27 dec 2012 11:34

Ik neem aan dat de overeenkomst onder de handelshuurwetgeving valt?
Is het in het contract overeengekomen dat er kan geïndexeerd worden?

Reclame

sloeberken

#4 , 27 dec 2012 12:43

Indexering is in de handelshuur alleen maar mogelijk indien in de handelshuurovereenkomst een indexatiebeding voorkomt.
De huurprijs kan maximaal één keer per jaar worden geïndexeerd. Dit ten vroegste op de verjaardag van de inwerkingtreding van de
huurovereenkomst. In geval van huurhernieuwing geldt de verjaardag van inwerkingtreding van de nieuwe huurovereenkomst.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”