zeer hoge mazout rekening

acke
Topic Starter

zeer hoge mazout rekening

#1 , 10 okt 2012 18:49

hoi allemaal,
weet niet of ik op de juiste site zit maar ben al heel de voormiddag radeloos aan het zoeken
nu,
2 jaar geleden had ik gewone meterstande op mijn verwarming staan zo met vloeistof nog in dit hebben ze late af schaffen omdat deze omhoog telde met de zon da erop scheen
nu hebben we meterkes die automatich tellen ( standen worden opgenomen langs buiten af )
nu we hebben een verwarmings van +-4 meter lang daardoor hebben ze 2 meters op een verwarming gezet, hiervoor heb ik gebeld dat dit niet kan omdat ik nu dubbel dan betaal voor een verwarming ,zijden ze aan de telefoon dat dat niet kan omdat automatich de helf van die twee meterkes genomen worden
nu heb ik een rekening in de bus gekregen van 2250 euro we zitten met 4 app in een gebouw en delen een mazout ketel aan de hand van de meters krijgt ieders zijn factuur die van ons ging naar de huisbaas we kregen nooit papieren nu zij onze huisbaas dat we deze rekening moesten betalen we betalen elke maand aan de huisbaas 80 euro kosten bij voor de verwarming dus da is een totaal per jaar van 960 euro deze heeft hij van de rekening afgetrokken+ 89 euro van licht in de gezamelijke gang en het leeghalen van de beerput dus kwam de rekening van de meters nog op 1379,87 dat we moetsen overmaken op de huisbaas zijn rekeningnummer
de grootste vraag is kan dat da ik een rekening van 2250 euro moet betalen voor verwarming op mazout via die meters ! de jaren ervoor heeff onze huisbaas altijd terug getrokken ( met de vorige meters de vloeibare nog )
dus wij betaalde op een jaar 960 euro aan de huisbaas voor verwarming ( vaste koste genoemt )
de jaren voorheen trok hij altijd +- 100 euro terug ( heeft hij nooit terug gestort naar ons , zijn we achter gekomen ) dus wat doet dat wij een rekening van verwarming in 2010 hadden van +- 850 euro op een jaar verwarming en nu met de nieuwe meters een rekening van +-2250 euro ?????? vindt ik wel een zeeeeeer groot verschil
woon op een appartement alleen en nu 2 maand geleden en mijn vrouw en 2 kindjes bij me komen komen ( verwarming in de babyslaapkamer staat dus nu ook op als het koud dagen zijn
hopelijk kan iemand me helpen , zou ook graag naar de rechtbank hier mee gaan voor de meters maar wil me niet nog eens blauw betalen als ik niet in mijn recht ben en bedrijf van meters kent natuurlijk meer als ik een huurder he
heb ook een soort van simulatie laten rekenen op internet als ik in mijn geval een rekening van mazout heb van 2240 euro verbruik ik op een jaar 2800liter mazout en 30800kwh per jaar het gemiddelde op internet is 1900 liter per jaar voor een gezin en een heel woning , en ik heb dan maar een appartement .
mvg achley en kevin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steve&saskia

#2 , 16 okt 2012 17:54

Hoi,

Als iemand 2800L verbruikt in een gewoon huis dan is het al tijd om een nieuw toestel te plaatsen.
Ik ben vandaag bij een klant geweest die ongeveer dat verbruik had en na uitmeten van haar cv ketel had ze nog amper een rendement van 86.5%. Met de nieuwe wetgeving van 2013 MOETEN alle stookketels met mazout TENMINSTE 90% halen. Het is simpel, alle stooktoestellen die ouder dan 15 jaar zijn moeten een verwarmingsaudit ondergaan. Aan de hand daarvan kan je te weten komen hoeveel je in een jaar aan stookkosten zal besparen. Meer info daarover vind je hier:

http://www.lne.be/campagnes/centrale-ve ... an-15-jaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Het feit dat er 2 meters aan je radiator hangen kan ik niet op antwoorden. Ik ben al bij veel mensen geweest in appartementen die dergelijke lange radiatoren hangen hadden en zag telkens maar 1 metertje hangen.
Ik versta eerlijk gezegd niet dat ze dan de helft van beide meters nemen want uiteindelijk zal dat dan overeen komen met het verbruik van 1 meter.

Met dat verbruik dat jullie hebben in een appartement zou ik toch verdere stappen ondernemen.
Vraag ook eens aan de mensen van die andere appartementen wat zij moeten betalen. Ik denk eerlijk gezegd dat de huisbaas jullie bij het vierde aan het zetten is!!

M.V.G.
Steve. ( Loodgieter )
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Reclame

Terug naar “Huren”