maand huur voor huurcontract?

Lories
Topic Starter

maand huur voor huurcontract?

#1 , 27 mar 2007 21:17

Ik ben nieuw in de wereld van huren en vond een leuk appartementje.

Nu is de werkwijze van de verhuurder dat ik eerst een maand huur moet storten, nadien zorgen voor een bankgarantie van drie maanden huur en pas daarna wordt het huurcontract besproken.

Is dit een normale gang van zaken of zitten hier addertjes onder het gras?

bedankt
Lories

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lories
Topic Starter

#2 , 27 mar 2007 21:36

+ is het nu wettelijk zo dat de registratie gebeurt door de verhuurder en op zijn kosten?

Lex

#3 , 28 mar 2007 08:45

Huurprijs,garantie en registratie zijn een ESSENTIEEL onderdeel van de huurovereenkomst.

Enkel de duurtijd is nog van (groot) belang. Vraag een niet ingevulde overeenkomst om het 'vooraf' eens rustig na te lezen.

Reclame

mapleleiah

#4 , 28 mar 2007 11:11

Maar het kan toch niet zijn dat de OP EERST geld moet storten en dan pas een contract kan "onderhandelen"?

Een gehaaide verhuurder kan zo geld incasseren en daarna het contract weigeren.

Bij ons was het enkele jaren geleden zo dat we met de verhuurder afspraken bij de immo-agent. We hadden op voorhand inzage gehad in het contract en hadden ook een wijziging gevraagd. Bij ondertekening op die afspraak moesten wij de waarborg en ons deel in de immo-kosten cash bijhebben. We kregen het contract ter ondertekening + de papieren om het geld op een geblokkeerde rekening te zetten.

Ik zou nooit geld geven op voorhand ... altijd bij het ondertekenen of erna.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Huren”