Uit het huis zetten

Jessy01
Topic Starter

Uit het huis zetten

#1 , 17 mar 2007 09:08

Hallo,
Mijn huisbaas wil onze buur uit zijn huis zetten. Hij verhuurd namelijk twee huizen die naast elkaar staan. E?n aan ons en ??n aan onze buur. Nu wil hij onze buur uit het huis zetten omdat hij zich niet aan zijn contract houd en overlast bezorgt. Wij zouden dus ook heel blij zijn dat deze buur snel weg is. Nu is mijn vraag hoe lang zal dat duren voor ze echt weg zijn. Kan het dat mijn huisbaas gewoon zegt dat ze weg moeten en dat ze dan uit eigenwil weg gaan? Of stel dat mijn huisbaas het via het vredegerecht moet doen hoe gaat dat dan tewerk en hoe lang duurt het voor het voor de vrederechter komt na aanvraag? Zal de buur er dan na de eerste keer uitgezet worden of moet dat dan nog eens voor de vrederechter komen voor ze er uit moeten? Of kan dat niet via de vrederechter? En hoeveel tijd krijgen de buren dan voor ze er uit moeten?
Al vast bedank voor u reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 18 mar 2007 10:00

De verhuurder kan het huurcontract OPZEGGEN overeenkomstig art.3 van de Woninghuurwet 20 februari 1991,waarvan de bepalingen van DWINGEND recht zijn,krachtens art.12.

Alleen de rechter kan het huurcontract ONTBINDEN(art.1760 Burgerlijk Wetboek).

?Art.1344quater.De uithuiszetting, bedoeld in artikel 1344ter, ? 1, kan in ieder geval niet ten uitvoer worden gelegd dan na verloop van een termijn van ??n maand na de betekening van het vonnis...De gerechtsdeurwaarder moet de huurder of de bewoners van het goed in ieder geval ten minste vijf werkdagen van tevoren op de hoogte brengen van de werkelijke datum van de uithuiszetting...Art.1344septies.Voor de huur van woningen worden de hoofdvorderingen inzake...de uithuiszetting verplicht vooraf aan de rechter voorgelegd overeenkomstig de artikelen 731, eerste lid, 732 en 733(=minnelijke schikking)...?(Gerechtelijk Wetboek).

?Art.1725.De verhuurder is niet verplicht de huurder te vrijwaren voor de stoornis die derden hem door feitelijkheden toebrengen in zijn genot, zonder dat zij overigens beweren enig recht op het verhuurde goed te hebben; onverminderd het recht van de huurder om hen in eigen naam te vervolgen.?(Burgerlijk Wetboek).

Jessy01
Topic Starter

#3 , 18 mar 2007 12:33

Hallo,
Bedankt voor u antwoord. Ik heb het een beetje moeilijk met het verstaan van die wetten. Wat kan mijn huisbaas nu doen om ze er uit te zetten want hij wil ze er zosnel mogelijk uit. En hoelang zal dat duren voor ze er echt uit zijn?
Groetjes.

Reclame

Jessy01
Topic Starter

#4 , 19 mar 2007 17:43

Hallo,
Het gaat van kwaat naar erger. Ik heb echt schrik nu. De buren tonden daar net op onze tuin en ze gingen mij in elkaar kloppen. Ik heb mij snel in mijn huis terug getrokken en mijn deur op slot gedaan. Ze hebben daar nog een 30 min staan roepen. Deze mensen zijn echt gevaarlijk hoor want ze zijn nog maar net uit de gevanenis. Ze hebben gisteren ook al bij mijn huisbaas weest roepen en schelden en die man had zich ook snel terug getrokken in zijn woning van de schrik. Hij wil ze er nu snel uit maar hij weet niet hoe? Wat kan hij doen en wij? Hoe kunnen ze er scel uit? Graag antwoord in invoudige taal.
Dank u aan iedereen die die antwoord heeft.

Lex

#5 , 19 mar 2007 18:45

J. Demoor beknopt:

-Uw huisbaas moet bij de vrederechter zijn om de buur buiten te krijgen.
-Uw probleem met de buur is niet de zorg van uw huisbaas.

Terug naar “Huren”