verhuren gedeelte van een woning

Oostende
Topic Starter

verhuren gedeelte van een woning

#1 , 13 mar 2007 17:41

ik heb een vraag. Ik bezit een hele grote woning aan de zee, die ooit een tweewoonst was. Nu wil ik het grootste gedeelte graag verhuren, maar de kelderverdieping (die een aparte ingang heeft) wil ik graag behouden voor mijzelf, om er af en toe eens een weekendje te komen.

Kan iemand mij zeggen of het wel degelijk wettelijk is om een stuk van je woning te verhuren? Uiteraard beantwoordt dat verhuurde stuk aan alle voorwaarden qua comfort etc. Het zou mij erg vooruithelpen hier een antwoord op te weten...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 mar 2007 12:05

U kan een stuk van uw woning verhuren mits voldaan is aan:
-K.B. 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil men een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid,gezondheid en bewoonbaarheid.
-Decreet 15 juli 1997 houdende Vlaamse Wooncode(Titel III=Kwaliteitsbewaking).
-?Art.99.? 1. Niemand mag zonder voorafgaande stedebouwkundige vergunning :7? in een gebouw het aantal woongelegenheden wijzigen die bestemd zijn voor de huisvesting van een gezin of een alleenstaande, ongeacht of het gaat om een eengezinswoning, een etagewoning, een flatgebouw, een studio of een al dan niet gemeubileerde kamer?(18 MEI 1999. - Decreet houdende de organisatie van de ruimtelijke ordening).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”