Septische put onder bed van gehuurde kamer

Zamuilla
Topic Starter

Septische put onder bed van gehuurde kamer

#1 , 08 apr 2012 16:22

Dag iedereen

Onder mijn bed van mijn gehuurde kamer ligt het deksel van de septische put, die verbonden is met het toilet van het huis.

Hieruit komen gassen vrij: ammoniak, waterstofsulfide en methaangas. Dit zijn giftige gassen die op het centraal zenuwstelsel werken, kan op lange tijd blindheid/slecht gezichtsveld creëren, enz.

Ik was niet op de hoogte van de aanwezigheid van een septische put onder mijn kamer, toen ik mijn contract tekende.

Ik heb een driejarig contract getekend, wat kan ik doen?

Wat zijn mijn rechten?
Mag deze kamer verhuurd worden als slaapkamer?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten
Sam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 apr 2012 19:46

Komen er momenteel al gassen vrij, of is het omdat er mogelijks gassen zouden kunnen vrijkomen. Dit is een verschil. Er kan een luchtdich deksel opliggen, en dan is het geen enkel probleem. Het is totaal iets anders al die gassen nu al wel vrijkomen. dan kan je natuurlijk naar de milieudienst van uw gemeente trekken en dit aanklagen. Begn in ieder geval al de verhuurder aangetekend aan te schrijven als er werkelijk reukoverlast is.

pukje

#3 , 08 apr 2012 20:51

Bij het reinigen komen wel gassen vrij met
kans op explosie
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 apr 2012 11:01

Bij het reinigen komen wel gassen vrij met
kans op explosie
Ooit al eens en septische put van kortbij gezien? Of een beerput (is bijna hetzelfde)
Of er zelf al eens ingekropen en er minstens een half uur in verbleven?
Ik wel 8_) Samen met een gerechtsexpert!!! Put was wel leeggepompt, maar niet gereinigd. en dit zonder gasmasker, noch ander mondmasker.

Terug naar “Huren”