huurcontract rechtvaardig ?

gorens1966
Topic Starter

huurcontract rechtvaardig ?

#1 , 31 mar 2012 22:51

beste ,

mijn moeder had een aanvraag gedaan bj de sociale woningmaatschapij X in tervuren voor een sociale woning met een gelijkvloers .
de directie had ons laten weten dat er maar 1 appartement vrij sta op de fazantenlaan in zaventem wat niet waar was natuurlijk want er stonden er nog meer vrij .

mijn moeder heeft een klein pensioen en kon deze aanbieding niet weigeren omdat zij anders geen aanbieding meer zouw krijgen van elk zijn huis .
de directie had ons op voorhand laten weten dat mijn moeder na 2 jaar een andere aanvraag in mag dienen voor een andere sociale woning .
gisteren was de directeur bij ons langs geweest voor een gesprek voor mijn moeder haar gezondheid situatie .

mijn moeder huurt sinds januari 2011 een appartement op de fazantenlaan in Zaventem van de sociale woningmaatschapij in tervuren .
mijn moeder bijna 77 jaar heeft een pijnlijke knie blesure met splinters in haar knie . zij woont op hoogste verdiep waar geen lift aanwerzig .

de directie van elk zijn huis weet dat mijn moeder gezondheidsproblemen heeft , er staan in Zaventem geregeld sociale woningen vrij met een gelijkvloers met 2 kamers .
de directie wil daar niet op in gaan , nu laat hij mijn moeder weten dat zij na 2 jaar een aanvraag mag indienen voor een andere sociale woning in Zaventem , maar dat de kans heel klein is dat zij iets ga krijgen omdat er geen woningen vrij zijn .

wij laten de directie weten dat dit niet waar is omdat er wel regelmatig wonigen vrij te staan in de hazenlaan in zaventem , helaas worden die sociale woningen vrij snel verhuurd aan mensen van een andere cultuur . de huisarts van mijn moeder heeft 3 grote medische attesten afgeleverd aan elk zijn huis in tervuren . de directie wil op dat verzoek niet op in gaan .

nu stel ik mij de vraag of dit wel rechtvaardig is ?
mijn moeder is bijna 70 jaar en het apprtement sta bekend voor zijn getto en tal van zijn allochtonen problemen .
eerst laat de directie mijn moeder geloven dat zij na 2 jaar een andere sociale woning mag aanvragen en nadien laat hij weten dat er voor mijn moeder niets beschikbaar kan worden gesteld .

is dit wel rechtvaardig ?

zelfs onze advocate kan er niets aan doen .
kunnen wij in beroep gaan tegen elk zijn huis ?

met vriendelijke groeten
gorens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2012 23:22

Is dit niet hetzelfde verhaal ?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... zantenlaan" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.juridischforum.be/forum/view ... zantenlaan" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 31 mar 2012 23:49

een déjà-vu......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Nachtuil

#4 , 01 apr 2012 00:29

Sociale huisvestingsmaatschappijen zijn geen hotels, waar u zomaar een betere kamer kan vragen.
Uw moeder is zelf op dit appartement gaan wonen. Ik vermoed dat niemand haar daartoe gedwongen heeft.

Dus ja, dat kan zomaar.

Met azijn (en racistische praat) van je geen vliegen. Honing daarentegen...
Misschien moet(en) u (jullie) dit op een andere, positievere manier benaderen. (Vragen ipv eisen, enz...)
Ga in dialoog met de huisvestingsmaatschappij, en probeer de zaken eens vanuit hun perspectief te zien.
Veel alternatieven zie ik niet, want of u het nu leuk vindt of niet, u zit sowieso in de zwakste positie.

Eventuele alternatieven. Zijn er nog andere sociale woningsmaatschappijen waar u terecht kan? Er zijn gezondheidsproblemen, misschien is het tijd voor een verzorgingstehuis?

pixel

#5 , 01 apr 2012 09:05

lees deze link eens en ga naar Artikel 19

http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/Wonen ... 20huur.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

jou moeder heeft voorrang ze is +55

ludoke

#6 , 01 apr 2012 10:55

deleted

Terug naar “Huren”