waarborg/plaatsbeschrijving: kan dit zomaar?

J_depauw
Topic Starter
Berichten: 25

waarborg/plaatsbeschrijving: kan dit zomaar?

#1 , 02 mar 2012 21:44

Blijkbaar is er bij mijn vorige post uit januari iets misgegaan.. en heb nu per ongelijk mijn tekst verwijderd :D
Nu, maakt niet veel uit, ik zal het samenvatten:

- iets meer dan 3 jaar huurden wij een woning waar wij veel kosten aan gehad hebben om het weer 'normaal' te krijgen. Vorige eigenaar had het in erbarmelijke staat achtergelaten (veel dingen die verstopt zaten achter behang, waterlek, vocht - geen centrale verwarming toen, nu wel - enz)

- wij hebben heel veel problemen gehad met het waterlek (regen in de gang als je douchet) en het sanitair in het algemeen (wc die maanden niet doortrekt). Eigenaar was op de hoogte van de wc problemen maar weigert er iets aan te doen omdat 'dat onze schuld is'. Dat de huurders voor ons en daarvoor ook al kloegen telt blijkbaar niet;

- een tiental jaar geleden zijn er PVC ramen gestoken, maar niet zoals het hoort. De ramen sluiten niet naar behoren want je voelt steeds een tocht als je ervoor gaat staan. Sommige ruiten krijg je niet goed dicht wanneer je ze open deed, dat heb ik dus zo weinig mogelijk gedaan.

Nu is er plaatsbeschrijving geweest afgelopen week. Wij hadden ons al voorbereid, want het gaat hier om een immokantoor met een slechte reputatie op dat vlak. Meer dan 3 weken hebben wij alles opgeruimd, gerepareerd, gepoetst (binnen en buiten) met hulp van vrienden/ouders/schoonouders.

Natuurlijk is er altijd gebruikschade, daar ga ik niet moeilijk over doen.
Maar ik heb toch mijn vragen bij volgende bemerkingen:
- de planten in mijn border zijn niet verzorgd. (het is winter, mijn struiken zijn gesnoeid en toen wij er kwamen stond er helemaal niks.)
- er zit niet genoeg druk op de waterkraan
- de wc trekt traag door
- bovengenoemde PVC ramen sluiten niet goed.

bij de eerste plaatsbeschrijving is nooit gezet dat de ramen het niet goed deden (dom van ons om dat niet op voorhand te checken) en is dus nu de conclusie dat wij die ramen verwrongen hebben. (alle ramen trouwens)
Nu gaat de eigenaar een bestek laten opmaken zodat wij op basis daarvan de nieuwe ramen kunnen bekostigen (verwoording van het kantoor).

Nu is mijn vraag: kan dat zomaar?
Zijn dit punten die op ons weerlegd kunnen worden, ook al waren er klachten van de vorige huurders over diezelfde problemen (lek, druk op kraan, sanitair en ramen) en zijn er mensen die die problemen kunnen bevestigen?

Hebben wij een kans indien wij dit voor het vredegerecht brengen?
.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
J_depauw
Topic Starter
Berichten: 25

#2 , 02 mar 2012 21:48

kleine toevoeging: omdat wij de sleutel een tweetal weken eerder ontvangen hadden om alvast "op te frissen", heeft het kantoor pas een plaatsbeschrijving gedaan na ongeveer een maand. "Eerder was er geen tijd". Dus terwijl wij al een groot deel opgeknapt hadden. Ik had foto's van daarvoor, maar - cliche o cliche - deze zijn verloren gegaan in PC crash, toen ik ze op cd aan het branden was. K heb er nog 4 over, ik ga proberen om de andere te recupereren met gecrashte schijf.

CLERO
Berichten: 11

#3 , 03 mar 2012 13:32

Hallo,
Wat is de oorzaak dat de ramen niet goed sluiten ?
C.

Reclame

Terug naar “Huren”