opzeg huurappartement

Bemabbodd
Topic Starter

opzeg huurappartement

#1 , 06 feb 2012 21:40

Heb einde gesteld aan huurcontract per aangetekend schrijven met ingang 01/02/2012.
Verhuurders zijn akkoord mits 3 maand opzeg en als ik een andere huuder vind mag ik vroeger
weg. Mijn nieuw huurcontract begint op 01/03/2012.
Mag ik elektricteit, water en aardgas al opzeggen hier na 01/03/2012 als ik op mijn nieuw adres ben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 06 feb 2012 21:47

U mag pas opzeggen als u geen huurder meer bent.

Bemabbodd
Topic Starter

#3 , 06 feb 2012 22:08

dan hoef ik op mijn nieuw adres nog geen nutsvoorzieningen te hebben

Reclame

Turaki

#4 , 07 feb 2012 08:39

Ook daar bent u huurder, dus zal u een contract nodig hebben. Iemand moet de huur van de meters betalen (zit in contract), en die iemand is de huurder.
U zal een periode met 2 contracten hebben.

Bemabbodd
Topic Starter

#5 , 07 feb 2012 10:41

heb gebeld naar 1700 VREG en antwoord was ' waar men niks verbruikt hoeft men niks te betalen ' en gaan mij juist
de gepaste verhuisdokumenten opsturen

Turaki

#6 , 07 feb 2012 11:16

Dan betaald u daar het leegstandtarief: geen vaste kosten, maar wel een hogere prijs mocht u toch iets verbruiken. Enige andere optie is de meters afsluiten, en dan betaald u wel weer om ze te heropenen.

Bemabbodd
Topic Starter

#7 , 07 feb 2012 11:21

zal morgen nog eens bellen want daar hebben ze niets van gezegd

artemis

#8 , 07 feb 2012 12:03

heb gebeld naar 1700 VREG en antwoord was ' waar men niks verbruikt hoeft men niks te betalen ' en gaan mij juist
de gepaste verhuisdokumenten opsturen
Wel als je op het ene adres niets meer verbruikt dan zal de teller niet meer bewegen, maar een abonnementkost betaal je wel.
Een leegstand tarief is dat wel mogelijk voor een huurder/zelfde klant? Bij onze plaatselijke watermaatschappij is dat alvast niet mogelijk (AWW).
Meters laten afsluiten... Eandis wil dat op kosten van de eigenaar doen (de heropening dan) terwijl die er in dit geval niets mee te maken heeft.

@ Bemmabold
In feite weet je nu nog niet wanneer een nieuwe huurder de oude woning zal overnemen. Stel dat dat pas na 3 maanden is (die mensen hebben dan ook ergens een opzeg lopen of moeten er nog een geven) dan dien je toch nog minimaal te verwarmen... En hoe ga je je huurpand laten bezichtigen zonder elektriciteit? En om het schoon te houden en proper achter te laten heb je toch water nodig?

Bemabbodd
Topic Starter

#9 , 07 feb 2012 12:19

ik bedoel hier bij het oude hou ik alle nutsvoorzieningen maar bij het nieuwe appartement !

artemis

#10 , 07 feb 2012 12:35

ik bedoel hier bij het oude hou ik alle nutsvoorzieningen maar bij het nieuwe appartement !
Dan gaat de eigenaar daar in de probleem komen.
Er gaat je op het nieuwe adres gevraagd worden de meterstanden per 1/3 over te nemen wat logisch is omdat je vanaf dan huurder bent. Jij wil dan wel tekenen voor die meterstanden maar wachten met het doorgeven ervan? Of hoe zie je dat dan?
Bovendien zal je toch dezelfde overnamedatum moeten opgeven als de vertrekkende huurder of de eigenaar indien die tijdelijk overgenomen had. Tijdelijke overname bij leegstand is mogelijk een oplossing voor jou maar ik weet eerlijkgezegd niet of een huurder dat kan. Dat is een formule die sowieso bedoeld is voor eigenaars/verhuurders om een periode van leegstand tussen 2 huurders mee te overbruggen.
Hier kan je lezen waarmee Eandis ons pas heeft willen opsolferen. De hele situatie was buiten onze wil om en er was weinig wat we eraan konden doen.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 40&t=34927

Bemabbodd
Topic Starter

#11 , 07 feb 2012 13:09

ik zal nog ens ten gronde mail sturen naar VREG

Terug naar “Huren”