zoeken nieuwe huurder

liessie
Topic Starter

zoeken nieuwe huurder

#1 , 08 feb 2007 14:12

Wij hebben met onze verhuurder afgesproken dat wij uit ons appartement mogen trekken als we een nieuwe huurder hebben die door de verhuurder is goedgekeurd.
We hebben een nieuwe huurder gevonden die het appartement vanaf 15 februari wil huren. Deze huurder is door onze huisbaas aanvaard, maar mag pas vanaf 1 maart ons appartement huren, waardoor wij verplicht worden om 2 weken langer huur te betalen.
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 08 feb 2007 15:17

Ik zou met die regeling in uw plaats heel blij zijn! Wat zijn twee weekjes? Normaliter ben je veel meer dan dat kwijt bij verbreking van een huurcontract.

Steph

#3 , 08 feb 2007 16:50

Situatie vorig jaar: huurster overlijdt (contract 3 jaar), afgesproken met de nabestaanden dat zij opzeg doen (van 3 maanden) de maand erop en dat ik zelf een nieuwe huurder zou zoeken. Ondertussen betalen zij gewoon door tot ik iemand anders had, die ik vond slechts ??n maand later. Gevolg: zij steken twee maanden huur op zak.

Even later merken ze dat de nieuwe huurder reeds in het huis bezig is terwijl zij nog betalen voor die "laatste maand" (laatste twee weken). Grote rel! "En dat kan niet, en wij hebben toch betaald, en, en, en..."

Sommige mensen durven een gegeven paard ?cht wel in de mond kijken hoor... Soit, was dus de laatste keer dat ik zoiets voorstel. En dan wordt gezegd dat alle verhuurders huisjesmelkers en geldwolven zijn...

Reclame

Terug naar “Huren”