Hallo,
Bij een van de rolluiken in mijn huurhuis is er een lint kapot en na telefonisch onderhoud weigert mijn huisbaas dit te herstellen.
Zijn verklaring hiervoor is dat verven en behangen ook ten laste van de huurder is en dat dit iets gelijkaardigs is.
Ikzelf ben er echter van overtuigd dat het niet zo is en zou dan ook een aangetekende brief willen schrijven.
Omdat ik in het verleden een keer mijn huur twee dagen (!) te laat betaald had en mijn eigenaar toen met sancties dreigde, wil ik dan ook eerst helemaal zeker zijn dat ik hier gelijk heb.
Mijn huisbaas is nogal een moeilijke mens en probeert alle kosten af te schuiven op mij als huurder. De eigenaar stelt zich ook als persoon nogal assertief/agressief op.
Bovendien zijn de gebruikte materialen in huis allemaal van dergelijke kwaliteit dat er de voorbije jaren al 3 rolluiken stuk gegaan zijn. De vorige huurder heeft die telkens op eigen kosten vervangen.
Weten jullie waar ik info kan vinden waarop ik mij kan beroepen voor mijn aangetekende brief? Of heb ik ongelijk en moet ik dit als huurder zelf vergoeden.