registratie huurcontract versus datum opzeg per AS

kitty1988
Topic Starter

registratie huurcontract versus datum opzeg per AS

#1 , 25 aug 2011 16:20

Beste,

Wat als je huurcontract op exact dezelfde dag als het aangetekend opsturen van je opzeg geregistreerd wordt? (veel later dan de voorgeschreven 2 maanden) Bovendien staat in het aangetekend schrijven dat de opzeg reeds mondeling enkele dagen voordien is meegedeeld.
Hoe groot is de kans dat de vrederechter mij toch een verbrekingsvergoeding van 3 maanden laat betalen (opzeg tijdens 1e jaar)?
En wat als het appartement niet verhuurd mocht worden? Is er dan nog wel sprake van een huurcontract en gelden alle huurwetten of is het enkel het ondertekende contract dat gevolgd moet worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 aug 2011 16:26

Waarom mocht het appartement niet verhuurd worden?
De hoeveelste maand heeft u opgezegd?

kitty1988
Topic Starter

#3 , 25 aug 2011 16:36

Er waren geen aparte woonentiteiten (ook maar 1 huisnummer). De gemeente onderzoekt nu een inbreuk tegen ruimtelijke ordening.
Ik heb in de 5e maand mijn opzeg gegeven, ging in op de 6e maand.

Reclame

Vandebos

#4 , 25 aug 2011 16:55

Een onderzoek naar een inbreuk is nog geen inbreuk.

Wat heeft u in uw opzegbrief geschreven als termijn en dergelijke? (u mag deze steeds via pb zenden indien gewenst)

Terug naar “Huren”