Men kan uiteraard een chalet verhuren. In principe kan men (bijna) alles verhuren.
Maar dat betekent ingeval van een chalet nog niet of men er mag in wonen, laat staan er zijn domicilie vestigen.
Om er in te kunnen wonen moet er onder andere al aan de fameuze Vlaamse Wooncode worden voldaan en moet de chlet in een zone gelegen zijn war permanente bewoning toegelaten is.
Vergeet dus chalet op de heide of in recreatiepark.
Het is niet omdat die daar staan dat ze legaal zijn. Het kunnen ook erkende (legale) tweede verblijven zijn, maar zelfs dan is men in overtreding met de wetten op de ruimtelijke ordening als men daar permanent woont (domicilie).Maar waarom zie ik zoveel chalets op de heide en daar wonen toch echt mensen in maanden, jaren?
Als de chalet volgens het gewestplan niet in een woonzone ligt valt daar niet aan te beginnen.Hoe maak je dat een permanente woning?
En als je het nou prive verhuurd, checken ze dat?Als de chalet volgens het gewestplan niet in een woonzone ligt valt daar niet aan te beginnen.Hoe maak je dat een permanente woning?
Stel deze vraag aan de gemeente waar de chalet staat. Zij beschikken over de gewestplannen.
Afdeling Stedenbouw.Ik wil best naar de gemeente stappen maar welke afdeling?
En wat zijn de volwaarden om het te kunnen verhuren als verblijf plaats?
U doet maar, maar dit is strafbaar. Betalen voor vals domicilieadres is meewerken aan huisjesmelkerij en daar staan gevangenisstraffen op.heb toch wel dikwijls mensen gezien die dat chalet verhuurden en dat die mensen er geen domicilie van hebben gemaakt maar er wel gewoon in woonden.
En ze hebben dan wel een andere adres , ze betaalden daar 60 euro per voor een domicilie adres en zo konden ze nooit worden gepakt
Wat jij moet doen is naar het OCMW stappen en gaan praten met een sociaal assistente. Je gaat van de regen in de drop vallen waar geen uitweg meer is. En dat met een kindje van enkele maanden denk je van in een caravan te gaan kruipen.heb toch wel dikwijls mensen gezien die dat chalet verhuurden en dat die mensen er geen domicilie van hebben gemaakt maar er wel gewoon in woonden.
En ze hebben dan wel een andere adres , ze betaalden daar 60 euro per voor een domicilie adres en zo konden ze nooit worden gepakt
Wat jij moet doen is naar het OCMW stappen en gaan praten met een sociaal assistente. Je gaat van de regen in de drop vallen waar geen uitweg meer is. En dat met een kindje van enkele maanden denk je van in een caravan te gaan kruipen.heb toch wel dikwijls mensen gezien die dat chalet verhuurden en dat die mensen er geen domicilie van hebben gemaakt maar er wel gewoon in woonden.
En dat zeg ik niet om je te beledigen, integendeel. Je zoekt en vraagt hulp, wel de mensen van het OCMW zijn het best geplaatst om een oplossing te zoeken.
Iedereen kan in een dip zitten, van welke aard ook, zo ook ik jaren geleden. Ben naar het OCMW gestapt en ze hebben me daar meer dan goed geholpen. Uiteraard lag een groot stuk van de oplossing bij mezelf.
Als je het voor jezelf niet wil doen, doe het dan in godsnaam voor je kindje van enkele maanden.