Hoe moet ik dit oplossen?

linaa
Topic Starter

Hoe moet ik dit oplossen?

#1 , 29 mei 2011 23:42

Eind deze maand ga ik verhuizen, volgens contract moet ik de jaarlijkse afrekening van gas en water zelf betalen indien die hoger valt als wat de verhuurder altijd betaalde.

De afrekening voor gas is nu al bekend en die zal ik moeten bijbetalen, alleen is er een probleem met de afrekening van het water.
Na veel problemen te hebben gehad met mijn huisbaas wil ik nu, na mijn verhuizing niks meer met haar te maken hebben.
Alleen beweert ze dat er nu nog geen berekening gemaakt kan worden van mijn waterverbruik dit jaar.
Dit kan ze pas volgend jaar weten!??

Maar ik wil gewoon van haar af zijn, en nu alles oplossen, hoe moet ik dit doen??

Gr. Lina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 mei 2011 06:04

Kan kloppen. U kan natuurlijk zelf de watermaatschappij (op uw kosten) vragen om vroeger langs te komen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

linaa
Topic Starter

#3 , 30 mei 2011 13:07

ik denk niet dat, dat kan.
het zijn gemeenschappelijke kosten met de rest van de bewoners van het appartementencomplex.
ik weet niet hoe die berekeningen uiteindelijk door de syndicus worden berekend, er is namelijk 1 meter voor alle bewoners.

Reclame

Vandebos

#4 , 30 mei 2011 17:39

Er zijn geen tussenmeters?

JohnD

#5 , 30 mei 2011 18:53

Indien er geen tussenmeters zijn zijn er 2 manieren van berekenen. Gewoon de meterstand + heffingen etc. gedeeld door het aantal appartementen. Als u toevallig alleenstaande bent en er zijn in het appartementsblok andere bewoners met bvb. 2 (jonge) dochters in hun familie zal u weten wat u dat gaat kosten omdat heel die familie met die 2 dochters (die natuurlijk de godsganse dag onder de douche staan) exact hetzelfde betalen als u. Heb het meegemaakt en kan er van meespreken. U kan dan vragen om de kosten per eenheid (per persoon). Die familie met 2 dochters betaald dan 4x wat u betaald.

Tijd dat er een wet komt die individuele meters verplicht.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”