Eind april zal ik eindelijk uit het appartement waarin ik 4 maanden totaal geen verwarming had, en daarna een verwarming die onvoldoende capaciteit had. Bovendien zaten de leidingen constant verstopt.
Mijn waarborg is 3 maanden die op mijn huisbaas zijn persoonlijke rekening staat, ondanks mijn AS en herinneringsmail dat dit op een geblokkeerde moest gezet worden.
Nu eist hij plots de meest ondenkbare dingen, zoals heel het appartement herschilderen (dat niet herschilderd was voor ik erin trok, het tapijt te vervangen, het behang in de keuken te vervangen, de gordijnen te vervangen.... noem maar op.
Bovendien staat mijn wasmachine in zijn garage (staat zo in huurcontract) en kan ik niet meer binnen, de poort is kapot.
Waardoor ik altijd naar een wasserette moet of naar mijn ouders (die 30km verder wonen).
Wat kan ik beste doen, onmiddellijk naar de vrederechter stappen want dit kan niet meer.
Elke keer als er kandidaten komen dan komt hij op voorhand, verplaatst al mijn gerief.
Als de kandidaten er zijn, trekt hij al mijn kasten open enzo... Dit kan toch niet?
Ook de afrekening van mijn voorschotten zal hij niet doen, ook al ben ik eind april weg. Hij zal achteraf wel bellen als hij zijn afrekeningen heeft zegt hij dan (want aparte tellers zijn er ook niet)
Kan ik dan nu in maart en april mijn voorschotten niet meer voldoen als voorschot reeds op de afrekening die achteraf ooit zal volgen volgens hem (wetende dat ik reeds 600euro betaald heb voor 2 maanden elektriciteit en 6 maanden water) en kan ik bovendien in april de huur niet meer betalen en dit van de waarborg laten houden, aangezien hij een maand te veel geëist heeft en dit niet op geblokkeerde rek wil zetten?