Huurappartement herschilderen bij uittrede?

kitty1988
Topic Starter

Huurappartement herschilderen bij uittrede?

#1 , 27 feb 2011 19:53

Ik heb een vraagje,
kan een huisbaas eisen dat het hele appartement herschilderd worden in de verf en kleur die hij eist wanneer ik na minder dan een jaar het appartement verlaat? Bovendien was het niet herschilderd bij mijn intrede en staat in de PB duidelijk waar er al beschadigingen waren aan het behang en de verf.
Kan hij zomaar zeggen dat hij 100 euro van de waarborg + kosten verf houdt als ik niets herschilder?
De waarborg staat op zijn persoonlijke rekening, ondanks mijn AS met de vraag dit op een geblokkeerde rekening te zetten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2011 20:04

Indien er hierover niets in uw huurovereenkomst staat, en de schade aan schilder en behang is niet groter dat in de PB vermeld, kan de verhuurder niets eisen, en ook geen waarborg inhouden.

Vandebos

#3 , 27 feb 2011 20:53

Neen, hij kan dat niet. Betwist per AS zijn beslissing aangezien er geen nieuwe schade in het pand is opgetreden die deze inhouding verplicht. Deel hem in het schrijven mee dat indien hij blijft eisen stellen voor reparaties die aan schade die reeds aanwezig was in het pand toen u erin trok, u zich verplicht zal zien om op zijn kosten een geding middels een verzoekschrift art 1344bis/ev ger W op te starten om de volledige vrijgave van de huurwaarborg inclusief de wettelijke intrest gelet op uw voorgaande AS om de waarborg op een geblokkeerde rekening te storten overeenkomstig art. 10 §1 -§2 huurwetgeving die van dwingend zijn.

Harder terugblaffen en tonen dat er tanden achter het gegrauw zitten...

Reclame

Terug naar “Huren”