Wie moet nieuwe huurder zoeken?

kitty1988
Topic Starter

Wie moet nieuwe huurder zoeken?

#1 , 16 feb 2011 08:28

Ik heb een opzeg van 3 maand, nu ik wil graag na 2 maand reeds weg, indien er al een nieuwe huurder aanvaard zou zijn (zo staat het in het AS).
Nu weigert mijn huisbaas om ook maar iets te doen om een nieuwe huurder te zoeken voor dat ik weg ben.
Ik hab het zelf al op enkele gratis sites geplaatst, maar de enige kandidaat die geïnteresseerd was, werd afgekeurd door de huisbaas.
Ik heb reeds vermeld dat ik het zelf op een betalende immosite zal plaatsen maar dat ik de kosten hiervan dan zal afhouden van de volgende huur (het gaat hier over minder dan 30 euro, maar eerlijk is eerlijk aangezien ik niets terugkrijg van mijn betaalde voorschotten van maar liefst 100 euro!) Is dit wettelijk en moet normaal niet de huisbaas zelf iemand zoeken?

Bovendien zal hij mijn waarborg niet teruggeven, heeft hij letterlijk gezegd en ondanks mijn AS om deze op een geblokkeerde rekening te zetten, doet hij niets. Kan ik naar de vrederechter stappen of wacht ik beter tot ik weg ben en zie wat er gebeurt?

Hij eist ook dat ik bepaalde stukken herschilder, maar weigert de verf of de kleur te geven.
Ik vertik het om heel het appartement te herschilderen aangezien dit bij mijn intrede ook niet het geval was.

Wat zou ik doen? Bij een bericht om te vragen hoe het zat met de plaatsing, zei hij dat ik mij met mijn eigen zaken moest bezighouden.
(volgens mij zijn dit ook wel een beetje mijn zaken?)

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 feb 2011 10:10

Onduidelijke post.

Heeft de verhuurder zijn akkoord per as gegeven dat u vroeger weg mag als u een andere huurder vindt? Of stond dit in het contract?
Gaat het hier om een negenjarig contract of een contract van bepaalde duur? Wanneer werd dit contract gestart?
Werd het huurcontract geregistreerd?
Gaat het om hoofdbewoning of niet?
Uw voorschotten van 100 euro hoe staan deze in het contract omschreven? Als een voorschot op een jaarlijkse afrekening of als een maandelijkse vaste kost?

kitty1988
Topic Starter

#3 , 16 feb 2011 10:33

Het gaat om contract van onbepaalde duur (wordt 9jarig aangezien ik daar gedomicilieerd ben).
In het aangetekend schrijven heb ik gezet dat ik het zou appreciëren dat ik zonder extra vergoeding een maand vroeger mag vertrekken, bijvoorbeeld wanneer er reeds een nieuwe huurder zou zijn aanvaard.
Het huurcontract werd met opzet op dezelfde dag als afstempeling van AS met opzeg erin geregistreerd!
Mijn 100euro per maand is een voorschot en wordt minimaal 1 keer per jaar afgerekend (staat zo in het huurcontract).
Er zijn geen aparte tellers dus de huisbaas zegt dat ik moet wachten tot hij zijn jaarlijkse afrekeningen (zogezegd pas in augustus) krijgt, maar dat ik niet moet denken een cent terug te krijgen...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2011 11:49

Het huurcontract werd met opzet op dezelfde dag als afstempeling van AS met opzeg erin geregistreerd!
Waarschijnlijk heb jij hem vooraf mondelings op de hoogte gebracht van uw opzeg. Niet slim. :(

Terug naar “Huren”