Ik heb een opzeg van 3 maand, nu ik wil graag na 2 maand reeds weg, indien er al een nieuwe huurder aanvaard zou zijn (zo staat het in het AS).
Nu weigert mijn huisbaas om ook maar iets te doen om een nieuwe huurder te zoeken voor dat ik weg ben.
Ik hab het zelf al op enkele gratis sites geplaatst, maar de enige kandidaat die geïnteresseerd was, werd afgekeurd door de huisbaas.
Ik heb reeds vermeld dat ik het zelf op een betalende immosite zal plaatsen maar dat ik de kosten hiervan dan zal afhouden van de volgende huur (het gaat hier over minder dan 30 euro, maar eerlijk is eerlijk aangezien ik niets terugkrijg van mijn betaalde voorschotten van maar liefst 100 euro!) Is dit wettelijk en moet normaal niet de huisbaas zelf iemand zoeken?
Bovendien zal hij mijn waarborg niet teruggeven, heeft hij letterlijk gezegd en ondanks mijn AS om deze op een geblokkeerde rekening te zetten, doet hij niets. Kan ik naar de vrederechter stappen of wacht ik beter tot ik weg ben en zie wat er gebeurt?
Hij eist ook dat ik bepaalde stukken herschilder, maar weigert de verf of de kleur te geven.
Ik vertik het om heel het appartement te herschilderen aangezien dit bij mijn intrede ook niet het geval was.
Wat zou ik doen? Bij een bericht om te vragen hoe het zat met de plaatsing, zei hij dat ik mij met mijn eigen zaken moest bezighouden.
(volgens mij zijn dit ook wel een beetje mijn zaken?)
Mvg