Pagina 1 van 1

ons probleem

Geplaatst: 01 feb 2011 19:55
door anico
Wij hebben volgend probleem:

sinds mei 2010 huren wij een woning, sindsdien is er het een en ander kapot gegaan waar wij niet veel aan kunnen doen zoals rolluiklinten kapot, kraan kapot. Boven in de badkamer bestaat de vloer uit hout die piept dat kraakt en op sommige plaatsen wegzakt.
Om de 5 weken dienen wij 1000l mazout in te doen op 1jaar tijd zitten we al aan het dubbel wat we in ons ander huis verbruikten nu al zitten wij aan 3000l is dit niet ontzettend veel? mazoutbrander is meer dan 40 jaar oud!!! Op heel het gelijkvloers is er slechts 1 raampje (30 op 40 ongeveer ) dat open kan, dus geen verluchting. Tegeltjes in badkamer vallen eraf door slecht herstel huisbaas

Wij vermoeden dat verhuurder geen epc attest heeft, hebben dit nooit gezien.

Kan dit allemaal , zijn er geen regels omtrent verluchting, verwarming?
Wat kunnen we hiertegen doen?

wij betalen aan huur bijna 600euro + om de 5weken ts 700-800euro voor mazout dat komt neer op 1300 euro per maand voor een huis zonder verluchting en met verscheidene problemen, dat is toch van het goede teveel voor deze prijs hebben we onze nieuwbouw in tegenstelling tot dit "krot"

mvg

Re: ons probleem

Geplaatst: 01 feb 2011 20:21
door Vandebos
Heeft u de ketel al eens laten nakijken door een installateur?

Zijn er nog andere gebreken? (schimmel, slechte electricteit, vochtinsijpeling etc etc)

Anders --> woningdienst.

Re: ons probleem

Geplaatst: 01 feb 2011 20:51
door EvilFreD
1000 liter per 5 weken? :shock:
Lees ik dat goed?

Re: ons probleem

Geplaatst: 02 feb 2011 05:00
door anico
@evilfred : ja u leest dit goed

ja de ketel werkt nog maar het rendement zal na al die jaren flink zijn geslonken

te kleine afvoeren gebruikt voor de wasmachine waardoor we soms onder water staan, ons darmpje gaat er nauwelijks in

waterleiding (van vooraan straat tot aan meter) heb ik kunnen regelen dat ze die kwamen veranderen, twas gratis daarmee
het mag allemaal niet veel geld kosten

wat kan woningdienst voor mij betekenen?
mvg

Re: ons probleem

Geplaatst: 02 feb 2011 12:50
door Vandebos
Zij zullen een volledige schouwing van het pand verrichten en dit een aantal punten toekennen op basis van de gebreken die worden aangetroffen. Meer dan 15 punten --> verzoek tot onbewoonbaarheidsverklaring naar de burgemeester die de verhuurder dan een bepaald tijdsbestek zal geven waarop hij de gemelde zaken in orde MOET brengen. Niet in orde in die periode? Pand wordt onbewoonbaar verklaard en u kan middels de vrederechter al de betaalde huur terugvorderen als je kan bewijzen dat de gebreken reeds bestonden voor je het pand huurde. (met slechte leidingen, brander, onvoldoende verluchtingsmogelijkheden etc etc mag dat geen probleem zijn.)

Re: ons probleem

Geplaatst: 02 feb 2011 20:40
door steve&saskia
Als cv instalateur kan ik je dit meedelen:

- Mijn inziens is dit een instalatie die aan geen kanten nog werkt( zeker als ik hoor hoe oud de instalatie is) Laat je dan ook niet vangen door mensen die aan de deur komen maar ga opzoek naar een erkend instalateur. D.w.z. Dat die mens moet beschikken over een erkenningsnummer. Voor een cv op stookolie is dit een nummer die begint met TV en daarna een nummer met 5 cijfers. Voor gas instalatie begint deze nr met GV.

Hier ken je misschien ook nog het één en ander mee doen zodat je al wat wijzer word
http://www2.vlaanderen.be/economie/ener ... arming.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

M.v.g

Steve

Re: ons probleem

Geplaatst: 02 feb 2011 21:59
door EvilFreD
1000 liter op 5 weken kán ook niet anders als een slecht werkende installatie zijn.
Tenzij het overal in huis 30° is natuurlijk.

Re: ons probleem

Geplaatst: 02 feb 2011 23:17
door roharro
1000 liter op 5 weken kán ook niet anders als een slecht werkende installatie zijn.
Tenzij het overal in huis 30° is natuurlijk.
Als dat de koudste wintermaand is en het is een oudere woning kan dat verbruik perfect.