Beste,
Ik huur al enkele maanden de bovenverdieping van een huis,, nu zijn er zoveel problemen die het onmogelijk maken hier nog verder in te blijven wonen (geen verwarming, constante verstopping van zowel het bad als het toilet).
Op mijn contract staat "voorbeeld van een huurovereenkomst" en dan de inhoud zelf.
De eigenaar heeft het huurcontract niet geregistreerd, heb ik e-mail van registratiekantoor voor als bewijs.
Nu wil ik zo snel mogelijk (tegen 01/03) hier weg.
Hoe moet ik nu een opzegbrief opstellen? Want ik wil me beroepen op het feit dat het contract niet geregistreerd werd en ik daardoor geen schadevergoeding of opzeggingstermijn moet naleven. Bovendien heeft de eigenaar de huurwaarborg van DRIE maanden op zijn EIGEN bankrekening gezet en vrees ik dat ik deze niet zal terugkrijgen.
Ik twijfel of ik wel een huurcontract heb, aangezien ik geen aparte brievenbus heb, en mijn adres bij haar staat. Want dan zou het een gewoon contract zijn en ben ik wel gehouden aan de opzeg en schadevergoeding.
Kan ik dan niet beter het huurcontract laten ontbinden bij de vrederechter, en ook met terugwerkende kracht een deel van mijn betaalde huur en overdreven voorschot op kosten terugvragen aangezien ik geen verwarming heb en 100 euro per maand moet betalen voor kosten als voorschot en de verhuurder enige afrekening weigert.