Genot van de huurwoning

Robbertje
Topic Starter

Genot van de huurwoning

#1 , 14 nov 2006 20:08

besten,

ik heb een vraagje in verband met verbeteringswerken gebeurd door de verhuurder van onze woning. Het feit dat hij dit doet, daar heb ik geen probleem mee.

Het probleem ligt hem in het feit dat dit voor ons behoorlijk wat last heeft meegebracht. De werken hebben 1,5 maand in beslag genomen. Tijdens de werken werd volop gebruik gemaakt van elektriciteit en water van de woning (op onze kosten dus). We konden geen gebruik maken van onze garage daar deze was ingenomen door materiaal van het werkvolk. En we hebben veel meer moeten verwarmen gezien de ramen en deuren hele dagen moesten openblijven (en het was niet warm van half september tot eind oktober). Daarenboven dienden we constant aanwezig te zijn in de woning daar de ramen constant open en dicht gedaan moesten worden (voor de schilderwerken van de buitenzijde van de woning). In praktijk betekende dit dus dat we gevangen zaten in onze woning tussen 07.30 en 19.00 uur.

Dit was al de tweede maal dat dit gebeurd (vorig jaar werd de oprit aangelegd).

We hebben dan vriendelijk gevraagd aan de verhuurder of we geen temoetkoming konden krijgen wegens genotsderving van de woonst.

Zijn antwoord : "njet"

nu mijn vragen :

- hebben recht op een vorm van tegemoetkoming?
- Indien niet mag ik dan volgende keer weigeren om nog stroom en water te leveren. (ben dan trouwens ook niet van zin nog eens constant thuis te moeten zijn voor de werken).

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 14 nov 2006 20:11

moet eens in uw huurcontract kijken of er daar iets van in staat...ik heb er eentje waar in staat dat er geen tegenmoedkoming kan gebeuren

Robbertje
Topic Starter

#3 , 14 nov 2006 20:44

In het contract staat inderdaad dat voor herstellingswerken geen schadevergoeding kan gevraagd worden voor gehele of gedeeltelijke genotsderving.

Maar naar ik meen vallen schilderen van de buitenmuur, plaatsen van nieuwe dorpels en aanleggen van een oprit niet onder de noemer HERSTELLINGSWERKEN maar wel onder de noemer VERFRAAIINGS-,VERBETERINGSWERKEN. En onder deze laatste wordt nergens vermeld dat men hier geen recht heeft op schadevergoeding.

Reclame

Tattie

#4 , 14 nov 2006 21:10

dan ook oplette voor iets anders: als het verfraaingswerken zijn zou de huurprijs wel eens kunnen gaan stijgen ook....

Terug naar “Huren”