eenzijdige registratie

melanina
Topic Starter

eenzijdige registratie

#1 , 23 okt 2010 19:55

ik heb een huurcontract ondertekend in augustus 2001, inmiddels is het stilzwijgend verlengd en ben ik bezig aan de nieuwe 3-jarige termijn. als ik het goed begrijp moet ik nu een schadevergoeding betalen als ik het contract tijdens deze termijn van 3 jaar opzeg ?

indertijd heb ik persoonlijk mijn exemplaar van het huurcontract laten registreren omdat de verhuurder daartoe geen enkel initiatief nam. hij heeft het dus niet gedaan en weet ook niet dat mijn exemplaar geregistreerd is geworden.

mijn vraag is of de eigenaar aanspraak kan maken op die schadevergoeding want hij heeft geen geregistreerd contract/exemplaar.

alvast dank voor een antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 okt 2010 21:24

Neen, de wederverhuringsvergoeding slaat enkel op de eerste driejarige periode van een negenjarig contract.

melanina
Topic Starter

#3 , 24 okt 2010 00:40

oh, dat is goed nieuws. begrijp ik het goed dan dat ik het contract kan opzeggen met 3 maanden vooropzeg, ook in dit eerste jaar van deze verlenging ?

Reclame

Vandebos

#4 , 24 okt 2010 09:24

U kan het contract ten alle tijde opzeggen met drie maanden vooropzeg. In uw geval zonder schadevergoeding. Indien u het contract niet had geregistreerd had u zelfs de opzeg niet moeten geven.

melanina
Topic Starter

#5 , 24 okt 2010 23:03

helder en duidelijk antwoord voor mij ! hartelijk dank !!!

melanina

Terug naar “Huren”