Huurwaarborg

Ieke
Topic Starter

Huurwaarborg

#1 , 03 nov 2006 08:15

Besten,

Ik zit zit momenteel in een moeilijke situatie.
Mijn huurcontract is afgelopen op 31/10/06. Op die dag heeft mijn vriendin met haar vader in de loop van de dag de sleutels overhandigd van de woning. De verhuurder heeft ze aanvaard met de mondelinge melding dat alles in orde is en dat we donderdag (02/11/06) mochten langs gaan voor de waarborg vrij te geven. Daar aangekomen begon de verhuurder van alles uit te vinden om de waarborg niet vrij te geven.
Mijn vraag is nu welke stappen ik het best kan ondernemen om de waarbog vrij te krijgen in mijn voordeel.
Nu moet je ook weten dat het een contract was van 3-6-9 die wij verbroken hebben het tweede jaar. Wat inhoud dat we 2 maanden huur moeten betalen wegens vervroegde opzeg. Dus blijft er 1 maand over van de waarborg.
Ik kan ook naar de vrederechter stappen maar hij is niet verplicht om mee te komen. Dus dit is een verloren weg.
Ik kan ook een raadsman inhuren en een proces aanspannen tegen hem. Maar ik vrees dat dit tijdsrovend en duur zal zijn (Het gaat over 550?).
Ik denk dan gewoon om van mijn kant de huurwaarborg niet vrij te geven. Zodoende hij er ook niet van kan profiteren.

Wat kan ik het best doen?

Gr.

Ieke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 03 nov 2006 09:16

de huurwaarborg zelf ook niet vrijgeven tot er een overeenkomst is.

dat het geschil de moeite niet loont om voor te procederen geldt ook voor de verhuurder.

probeer het minnelijk te regelen , lukt dat niet probeer dan de verzoeningsprocedure, je zal al horen welke richting de rechter uit wil

Jelle

#3 , 03 nov 2006 10:52

heb je een ontvangstbewijs laten ondertekenen bij afgifte van de sleutels of deze eventueel aangetekend opgestuurd?

aanvaarden van sleutels is zoveel als afstand doen van elke schadevergoeding tenzij je onmiddellijk samen iets op papier hebt gezet.

Reclame

Ieke
Topic Starter

#4 , 03 nov 2006 11:36

Er is niets op papier gezet, maar mondeling toegezegd.
Wat is de waarde van een getuige die een famillielid is?

Terug naar “Huren”