Besten,
Ik zit zit momenteel in een moeilijke situatie.
Mijn huurcontract is afgelopen op 31/10/06. Op die dag heeft mijn vriendin met haar vader in de loop van de dag de sleutels overhandigd van de woning. De verhuurder heeft ze aanvaard met de mondelinge melding dat alles in orde is en dat we donderdag (02/11/06) mochten langs gaan voor de waarborg vrij te geven. Daar aangekomen begon de verhuurder van alles uit te vinden om de waarborg niet vrij te geven.
Mijn vraag is nu welke stappen ik het best kan ondernemen om de waarbog vrij te krijgen in mijn voordeel.
Nu moet je ook weten dat het een contract was van 3-6-9 die wij verbroken hebben het tweede jaar. Wat inhoud dat we 2 maanden huur moeten betalen wegens vervroegde opzeg. Dus blijft er 1 maand over van de waarborg.
Ik kan ook naar de vrederechter stappen maar hij is niet verplicht om mee te komen. Dus dit is een verloren weg.
Ik kan ook een raadsman inhuren en een proces aanspannen tegen hem. Maar ik vrees dat dit tijdsrovend en duur zal zijn (Het gaat over 550?).
Ik denk dan gewoon om van mijn kant de huurwaarborg niet vrij te geven. Zodoende hij er ook niet van kan profiteren.
Wat kan ik het best doen?
Gr.
Ieke