Een jaar geleden heb ik een huurappartement opgezegd en omwille van een waterlek in de keuken (water liep door de lamp in het plafond van hogere verdieping naar beneden) deden de eigenaars moeilijk over de opzeg. Zij eisten dat ik alle kosten ter herstelling van het lek diende te betalen en alle brieven en telefoontjes van mij ten spijt, bleven ze volhouden en bedreigden me zelfs aan telefoon! Ik werd bang en nam een advokaat om te helpen, hij hielp met een aantal brieven te schrijven en nu kwam het uiteindelijk tot een oplossing en kon ik eindelijk m'n huurwaarborg na al die tijd krijgen.. maar die advokaat vraagt mij nu een rekening van 800EUR te betalen! ik gaf een provisie van 400eur toen ik hem contacteerde en hij schreef dus enkele brieven en vraagt nu nogmaals 400eur als eindafrekening, wat ik heel veel vind maar wat kan ik doen? Kan ik een detail vragen van de kosten? Kan ik dit bedrag aanvechten? Wat is de normale prijs eigenlijk? Toen ik via vrienden deze man contacteerde, sprak hij van een paar honderd euro als kost en nu is het toch aanzienlijk meer, ik hou eigenlijk bijna niks over aan de waarborg die ik eindelijk terug krijg..
Bedankt voor jullie raad/mening!