Hallo mensen,
Verontschuldig me als dit niet het juiste forum blijkt, maar ik dacht dat het forum "Huren" het dichtst aanleunde bij het gegeven waarmee ik wordt geconfronteerd.
Mijn schoonvader verblijft reeds enige jaren in een rusthuis. Daar hij met z'n pensioen om de maandelijkse huur van z'n rusthuiskamer + medische verzorging niet rondkomt, ben ik genoodzaakt om bij te leggen uit het budget van mijn gezin.
Alhoewel dit lastig was voor ons budget, konden we tot nog toe rondkomen. Helaas, enige dagen geleden kreeg ik een schrijven van de directie van het rusthuis, gericht aan alle huurders, dat per ingang van 1/1/2006, de maandelijkse huurprijs van de kamers met maar liefst 8% stijgt!
Op jaarbasis berekend, komt dit overeen met een supplement van ??n volledige maand huur! Hetgeen echt een ongelooflijke supplementaire last met zich meebrengt op ons budget.
Nu mijn vragen zijn :
- Mag dit zomaar? Is een rusthuis niet verplicht zijn bewoners vroeger in te lichten?
- Moest de directie geen wettelijke termijn naleven en mag het huurbedrag met zo een groot maandelijks % in ??n keer worden verhoogd?
Alvast bedankt voor uw antwoorden en goede raad.
MVG.
-